مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

به خطر افتادن امنیت میلیون ها کاربر توسط افزونه آنتی ویروس AVG برای کروم

یکی از راهکارهای بسیار رایج امنیت در فضای اینترنت خودش به موردی خطرناک برای کاربران تبدیل شد؛ داستان از این قرار است که حدود دو هفته پیش کارمندان گوگل نوعی باگ را گزارش نمودند که به افزونه Web TuneUp کمپانی AVG مربوط می گشت و گویا این برنامه، سیستم امنیتیِ وب بیش از 9 میلیون کاربر کروم را در سراسر دنیا غیرفعال نموده.

به گزارش gHacks، افزونه مورد بحث همیشه با مشکل مواجه بوده است و این بار نیز حفره امنیتی ایجاد شده در آن به گونه ای بوده که اطلاعات شخصی و تاریخچه وب گردی کاربران را بسیار آسان در اختیار شخص سوم ها قرار می داده و مهاجمان سایبری به راحتی می توانستند از این باگ به نفع خود بهره بگیرند.

کمپانی AVG خیلی سریع پس از انتشار این گزارش اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام داد اما گوگل آن را رد کرده و ادعا نمود که راهکار شرکت مذکور کاربردی و قابل قبول نبوده است. در همین راستا و به دنبال انکار شرکت ساکن مانتین ویو، AVG آپدیت دومی عرضه نمود که کاملا بهینه سازی شده بود و علاوه بر راحت نمودن خیال کاربران، مورد تائید گوگل نیز قرار گرفت.

در آخر بد نیست اشاره کنیم اگر شما نیز از افزونه Web TuneUp استفاده می کنید، شاید بهتر باشد برای حفظ امنیت و پیشگیری از هر گونه خطر احتمالی در آینده به سراغ افزونه دیگری بروید یا دست کم آن را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت نمائید تا اطلاعات کاربری تان مورد دستبرد هکرها قرار نگیرد.