مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رنگ خورشیدی می‌تواند ساختمان‌ها را به نیروگاه‌های هیدروژن سبز تبدیل کند

محققان به تازگی موفق به تولید نوعی رنگ خورشیدی شده‌اند که می‌تواند سوخت هیدروژن پاک تولید کرده و خانه ها و ساختمان‌های اداری را به نیروگاه‌های سازگار با محیط زیست تبدیل کند. در این روش یک ترکیب جدید به صورت غیرمنتظره نقش یک کاتالیزور را در یک واکنش شیمیایی ایفا می کند. ابتدا رنگ آب را جذب می کند سپس آن را به هیدروژن و اکسیژن تبدیل می کند..

البته تفکیک آب به هیدروژن و اکسیژن دستاورد جدیدی نیست و یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای تولید گاز هیدروژن است. نکته اینجاست که این فرآیند به نیرو نیاز دارد و این موضوع تولید هیدروژن به صورت اقتصادی را زیر سوال می‌برد. اما محققان RMIT اکنون برای این فؤآیند از یک منبع انرژی جایگزین استفاده کرده‌اند.

ظاهرا انرژی خورشیدی می‌تواند به ترکیبی به نام synthetic molybdenum-sulphide انرژی مورد نیاز شرا بدهد، این ترکیب که شبیه به ژل سیلیکا توصیف شده است (که با توجه به توانایی اش در جدب آب از هوا، در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیردپ9 می‌تواند با اکسید تیتانیوم، ماده رنگی مورد استفاده از رنگ‌های سفید، ترکیب شود. رنگی که در نهایت حاصل می‌شود می‌واند در مجاورت هوای مرطوب، نور خورشید و آب را جدب کرده و گاز هیدروژن تولید کند.

در این روش نیازی به استفاده از آب تمیز با فیلتر شده نیست و در تمامی مناطقی که بخار آب در هوا وجود دارد، هوا در مناطقی که از منبع آب فاصله زیادی دارند، سوخت تولید کرد. استفاده از هیدروژن به عنوان منبع سوخت جذابیت‌های زیادی دارد. اگرچه سلول‌های سوختی هیدروژن پیچیده هستند، به شبکه‌بندی برای عبور گازها نیاز دارند و هر یک با مواد شیمیایی خاصی پوشش داده می‌شوند، نتیحه نهایی برق و آب خالص است.

منبع: تک شات