مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نرم افزار یادگیری عمیق آمازون اکنون چهره سلبریتی‌ها را شناسایی می‌کند

آمازون سال گذشته از نرم افزار تشخیص چهره Amazon Rekognition رونمایی کرد که مبتنی بر فناوری یادگیری عمیق است و در این مدت توانسته میلیون‌ها تصویر را سرچ، بررسی و دسته بندی کند. این نرم افزار اکنون می‌‌تواند زمانی که چهره شخصی خاص برای افراد آشنا به نظر می‌رسد وارد عمل شود چون اکنون قابلیت تشخیص چهره‌های معروف و سلبریتی‌ها را نیز دارد.

یکی از کاربردهای اصلی این نرم افزار یادگیری عمیق برای توسعه دهندگان است و به آنها امکان می‌دهد تا به راحتی فناوری تشخیص و بررسی تصویر را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. آمازون پیش از این شناسایی اجسام، صحنه‌ها، چهره‌ها، مقایسه چهره‌ها و حتی محتوای نامناسب را ممکن کرده بود و جدیدترین بروزرسانی این نرم افزار می‌تواند صدها هزار فرد معروف در زمینه‌های مختلف مانند سیاست، ورزش، سرگرکی، کسب و کار و رسانه را شناسایی کند.

فهرست مورد استفاده این نرم افزار به صورت پیوسته بروزرسانی می‌شود و توسعه دهندگان می‌توانند به قابلیت‌های جدید این نرم افزار در بخش RecognizeCelecrities دسترسی داشته باشند. این قابلیت در حال حاضر از اطلاعات موجود در پیج IMDB سلبریتی مورد نظر استفاده می‌کند و آمازون کفته که در آینده نزدیک از منابع شخصی خودش نیز برای ارایه توضحیات مربوط به اشخاص معروف استفاده خواهد کرد.

توسعه دهندگان می‌توانند با این قابلیت حدید آرشیو تصویری هر سلبریتی را فهرست کنند و از ترکیب فناوری‌های تشخیص چهره و شناسایی سلبریتی برای توسعه طیف وسیعی از ابزارهای جستجو استفاده کنند.

سایر شرکت‌ها نیز سرویس‌های مشابهی برای شناسایی سلبریتی‌ها طراحی کرده‌اند. برای مثال Cognitive Services شرکت مایکروسافت می‌تواند چهره بیش از 200000 شخص معروف را شناسایی کند و اطلاعات جانبی مروبط به این چهره برای مثال اینکه لباس چه برندی را بر تن دارد، در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: تک شات