مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

98 درصد کاربران ایرپاد بی‌سیم اپل از خرید خود راضی هستند

با وجود مشکلاتی در فراهم‌آوری موجودی کافی از ایرپادها، آن دسته از افرادی که به قدر کافی خوش‌شانس بوده‌اند تا یک نمونه از آن‌ها را خریداری کنند، بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، ظاهراً به شدت از خرید خود راضی هستند و خرید ایرپادهای بی‌سیم اپل را به سایرین هم پیشنهاد می‌کنند.

این نکته از این نظر حائز اهمیت است که این نسبت از رضایت‌مندی در محصولات اپل، یک رکوردزنی محسوب می‌شود. هر دو دستگاه آیفون و آی‌پد دارای میزان رضایت ۹۲ درصدی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ بوده‌اند. این در حالی‌ست که این عدد برای اپل واچ در سال ۲۰۱۵، حدود ۹۷ درصد بوده‌است.

علاوه بر این، طی این نظرسنجی از کاربران پرسیده شد که تا از صفر تا ده تا چه میزان به سایرین پیشنهاد خرید ایرپادهای بی‌سیم اپل را می‌دهند. نتیجه عددی حدود ۷۵ بود. عدد مشابه برای آیفون ۷۲ می‌باشد. برای فهم بیشتر مفهوم این عدد لازم به ذکر است که چنانچه محصولی نمره‌ی بیش از پنجاه کسب کند، به عنوان یک محصول “عالی” و چنانچه نمره‌ی بیش از هفتاد به دست آورد، به عنوان محصولی در حد “کلاس جهانی” شمرده خواهد شد.

در این نظرسنجی همچنین از کاربران در مورد رضایت آن‌ها از بعضی خصوصیات ایرپادها پرسش شد که چنین آماری به دست آمد: ۹۳ درصد رضایت از اینکه ایرپادها از گوششان بیرون نمی‌افتد؛ ۹۵ درصد رضایت از اینکه عمر باتری آن‌ها مناسب است؛ ۹۷ درصد رضایت از جعبه‌ی مخصوص ایرپادها که علاوه بر نقش نگهداری، نقش شارژ ایرپادها را نیز برعهده دارد؛ و ۹۸ درصد رضایت از سرعت مناسب شارژ ایرپادها.

در آخر از افراد مورد مطالعه خواسته شد که با ذکر چند کلمه، ایرپادهای خود را توصیف کنند که از این میان، کلمات زیر پرمصرف‌ترین کلمات بودند:

  • فیت
  • جادویی
  • کیفیت صدا
  • راحت
  • عاشق
  • صدای خوب
  • عمر باتری

حدوداً یک سال از زمان معرفی ایرپادهای اپل که بیش از همه به درد آیفون ۷ بدون جک هدفون می‌خورد، می‌گذرد. از زمان آغاز عرضه این محصول، هنوز هم موجودی و سرعت تولید آن به حد قابل قبولی نرسیده و خریداران به گفته‌ی اپل باید حدود شش هفته منتظر بمانند تا بتوانند خرید خود را تحویل بگیرند.

منبع: فارنت