مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رای دادگاه ایتالیا به توقف فعالیت اوبر در این کشور

اوبر، تاکسی یاب آنلاینی که این روزها با دردسرهای زیادی مواجه شده، اکنون با مشکلی تازه مواجه شده است. دادگاهی در شهر رم ایتالیا به تازگی ادامه فعالیت های اوبر در این کشور را به دلیل آنچه “رقابتی غیر منصفانه” در صنعت تاکسیرانی اعلام شده، ممنوع کرده و به این شرکت هشدار داده که باید به فعالیت هایش در ایتالیا خاتمه دهد.

در پی این قانون، اوبر تنها 10 روز فرصت دارد تا تمامی دفاتر و کارکنانش در ایتالیا را از این کشور کاملاً خارج کند. در غیر اینصورت، این شرکت تاکسی یاب آنلاین می بایست به ازای هر روز فعالیت غیرقانونی خود، مبلغ 10 هزار و 600 دلار خسارت به دولت ایتالیا پرداخت کند. این در حالیست که ارزش 70 میلیارد دلاری اوبر باعث می شود تا رقم خسارت مذکور چندان هم زیاد به نظر نرسد.

در حال حاضر شرایط اوبر در ایتالیا، دقیقاً همان مشکلی است که این شرکت در کشورهای دیگر هم با آن رو به رو شده است. چرا که شرکت های تاکسیرانی در کشورهای فرانسه، انگلستان و مناطق دیگری از جهان هم این اخطار را به اوبر داده بودند و خواستار توقف فعالیت آن شده بودند. البته این موضوع قطعاً ادامه دار خواهد بود و بارها در اخبار شاهد آن خواهیم بود. در حقیقت این اولین باری نیست که اوبر به یک دادگاه در کشوری اروپایی می بازد. چند سال پیش نیز دادگاهی در میلان اپلیکیشن UberPop اوبر را توقیف کرده بود.

با این وجود، اوبر اعلام کرده که از شنیدن این خبر و تصمیم دادگاه رم، متعجب است و درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. تا زمانی که اوبر بتواند نظر دادگاه را تغییر بدهد، باید تاکسی های بلک، لوکس، اس یو وی، اکس، اکس ال، سلکت و اپلیکیشن های تلفن همراه این شرکت با مردم ایتالیا خداحافظی کنند.

منبع: تک شات