مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مشخصات تسلا مدل Y هفته آینده اعلام می شود

تسلا در طی چند سال اخیر سری مدل های خودروی خود را گسترش داده است. در طول این مدت این کمپانی یک سدان، مدل S، و کراس اوور مدل X را معرفی کرده است. با نزدیک شدن زمان تولید انبوه نخستین خودروی الکتریکی تسلا، مدل 3، این کمپانی قصد دارد در هفته آینده مشخصات و جزییات مدل Y را نیز اعلام کند. این گزارش توسط ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا مورد تایید قرار گرفته است.

هنوز اطلاع زیادی در خصوص این مدل در دست نیست. پیشتر تصور می شد که این مدل احتمالا یک وانت تمام الکتریک است، اما بر اساس گزارش های اخیر، مدل Y احتمالا نسخه ی کراس اوور مدل 3 خواهد بود.
ماسک پیشتر خاطر نشان کرده بود که مدل Y حداقل تا چند سال دیگر معرفی نخواهد شد، بنابراین تسلا زمان لازم برای زمینه سازی و جلب توجه به این خودرو را در اختیار دارد.

ماسک در توییتی محرمانه به Ars Technica اشاره کرده که تسلا قصد دارد هفته آینده اطلاعات بیشتری در خصوص مدل Y با علاقمندان به اشتراک بگذارد.
مشخص نیست که تسلا تا چه حد اطلاعات مربوط به این مدل را در اختیار رسانه ها قرار می دهد، اما اطلاع از برنامه های آینده تسلا می تواند بسیار جالب باشد.
تسلا قطعا بیشتر انرژی خود را بر مدل 3 معطوف خواهد کرد. تسلا تولید انبوه خودروهای الکتریکی 35 هزار دلاری خود را از تابستان امسال آغاز می کند تا بتواند سفارش ها را بر اساس برنامه ریزی انجام شده تحویل دهد.

منبع: تک شات