مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با وجود کسب امتیاز بالا در DxO Mark، دوربین هواوی P10 موفق به شکستن رکورد گوگل پیکسل نشد

وب سایت DxO Mark در بازه های زمانی معین به صورت پیوسته امتیاز عملکرد دوربین های مختلف را منتشر می کند. با اینکه فعالیت و شهرت اصلی متخصصین این وب سایت در زمینه بررسی و امتیازدهی به دوربین های دیجیتال است، در سال های اخیر و با قدرتمندتر شدن دوربین های به کار رفته در تلفن های هوشمند، امتیازات اختصاص داده شده به این دستگاه ها نیز اهمیت چندین برابر بیشتر پیدا کرده اند و حالا امتیاز DxO Mark به دوربین یک گوشی مورد استناد بسیاری از کارشناسان و کاربران قرار می گیرد.

از میان دستگاه هایی که در سال 2017 معرفی شده اند اخیرا پرچم دار جدید هواوی یعنی P10 مورد بررسی DxO قرار گرفته که با وجود کسب امتیاز بالا، موفق به شکست رکورد امتیازی این جدول نشده است. DxO Mark روز گذشته اعلام کرد دوربین به کار رفته در گوشی هواوی پی 10 از متخصصین این سایت امتیاز 87 را دریافت کرده است تا به این ترتیب امتیازی مساوی با گوشی هایی همچون گلکسی اس 6 اج، سونی اکسپریا XZ و اکسپریا Z5 داشته باشد. همچنین P10 با 87 امتیاز بالاتر از آیفون 7 اپل و ال جی G5 (هر دو با 86 امتیاز) و پایین تر از اچ تی سی 10، گلکسی اس 7 اج و اکسپریا ایکس پرفورمنس (هر سه مدل با 88 امتیاز) و البته صدرنشین بی رقیب این جدول یعنی گوگل پیکسل (با 89 امتیاز) قرار می گیرد.

بر اساس توضیحات منتشر شده، دوربین پی 10 در حالت عکس برداری در بخش نمایش بافت ها و جزئیات و فوکس خودکار بیشترین امتیازات و در قسمت رنگ و نویز کمترین امتیازات را کسب کرده است. همچنین در قسمت فیلمبرداری نیز همین شرایط تکرار شده. با این حال باید گفت عملکرد هواوی در بخش دوربین P10 بسیار عالی و قابل تحسین بوده و اختلاف بین گوشی های رده بالا در بنچمارک های DxO Mark آنقدر کم است که حداقل برای کاربران عادی نمی توان تعدادی از آنها را نسبت به سایرین ضعیف تر در نظر گرفت.

 منبع: دیجیاتو