مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مرورگر فایرفاکس 52، امروز به عنوان آخرین نسخه پشتیبان از ویندوز XP و ویستا منتشر شد

موزیلا امروز نسخه 52 از مرورگر کهنه کار خود را معرفی کرد. Firefox 52 در کنار اینکه قابلیت‌های جدیدی را در خود جای داده است، با تعدادی بسته امنیتی همراه شده است تا کاربران از این پس با اطمینان بیشتری بتوانند از این مرورگر استفاده کنند. علاوه بر این، Firefox 52 از جهات دیگری یکی از مهمترین نسخه‌های این مرورگر، به ویژه برای کاربران ویندوزهای ویستا و XP محسوب می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی موزیلا، Firefox 52 آخرین نسخه از مرورگر فایرفاکس است که از سیستم عامل‌های ویستا و XP پشتیبانی می‌کند. البته موزیلا اعلام کرده است که تا یک سال آینده بسته‌های امنیتی را برای این مرورگر منتشر خواهد کرد اما قابلیت‌ جدیدی در قالب آن در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. با توجه به این موضوع، کاربران این دو سیستم عامل فرصت کافی برای ارتقا سیستم خود را خواهند داشت. موزیلا همچنین به کاربران این دو سیستم عامل توصیه کرده است که برای دسترسی به نسخه‌های بعدی از این مرورگر، سیستم خود را ارتقا دهند.

اما مرورگر موزیلا در نسخه جدید خود با قابلیت‌های جدید و جذابی همراه شده است. این مرورگر هم اکنون از استاندارد WebAssembly پشتیبانی می‌کند تا در هنگام اجرای بازی‌ها و برنامه‌های تحت وب، عملکرد بسیار بهتری را داشته باشد. از سوی دیگر کاربران می‌توانند در این نسخه جدید Tab‌های مختلف را از یک دستگاه به دستگاه دیگری ارسال کنند و آن را در محیط جدیدی در اختیار داشته باشند. این مرورگر همچنین قابلیت آن را دارد که در هنگام وارد کردن رمزهای عبور در سایت‌های رمزگذاری نشده و با امنیت پایین به کاربران اخطار دهد.

بنابر اطلاعات موجود، در فایرفاکس 52، چیزی در حدود 28 حفره امنیتی رفع شده است که بیشتر آن‌ها با نشان “بحرانی” علامت گذاری شده بودند. این مرورگر همچنین از این پس برای دانلود‌های ناموفق، اعلان‌هایی را تولید و در معرض دید کاربران قرار می‌دهد.

مرورگر Firefox 52 هم اکنون در اختیار کاربران سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قرار دارد.

 منبع: شهرسخت افزار