مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ASUS نخستین کارت گرافیک های GTX1080 Ti را به نمایش درآورد!

پس از معرفی رسمی کارت گرافیک GTX1080 Ti در روز گذشته، شرکای تجاری و تولید کنندگان سخت افزار، خود را برای نمایش محصولات جدید مبتنی بر این کارت گرافیک آماده می کنند. همانطور که می دانید، این کارت گرافیک دارای پتانسیل بالایی در زمینه اورکلاک است. در نتیجه این محصول یک ایده آل کامل برای تولید کنندگان Custom است. ساعاتی پیش کمپانی “ایسوس” (ASUS) که از جمله برترین تولید کنندگان سخت افزار در جهان است، یک اسلاید شامل دو کارت گرافیک GTX1080 Ti را به نمایش درآورده است. این دو کارت گرافیک شامل یک مدل ROG STRIX و یک مدل Turbo است. کارت گرافیک های ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti و GeForce GTX 1080 Ti Turbo به عنوان نخستین محصولات مبتنی بر GTX1080 Ti به شمار می روند که تصاویر و آمادگی عرضه آنها منتشر شده است. هر دو کارت گرافیک توسط ایسوس اورکلاک گشته و می توان گفت که با بی نظیر ترین کارت گرافیک های جهان روبرو خواهیم شد.

کارت گرافیک ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo با یک کابینت نسبتا بزرگ اما خنک کننده ساده راهی بازار می گردد؛ یک فن به تنهایی وظیفه تهویه آن را بر عهده دارد؛ با این وجود سری توربو همواری دارای هیت سینک های متراکم هستند. اما ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti دارای خنک کننده ی قدرتمند DirectCU III است که در کنار ردیف اول کارت گرافیک های Pascal در سال 2016 معرفی شد. این کارت گرافیک در کنار قطعات Super Alloy Power II، پتانسیل بالایی در زمینه اورکلاک دارد. خوشبختانه فناوری  ASUS AURA RGB LED نیز در این محصول تکرار شده است تا کاربران خوش ذوق از دنیای نور و رنگ ها لذت ببرند. کارت گرافیک GTX1080 Ti به عنوان سریع ترین پردازنده گرافیکی جهان، با قیمت 699 دلار در نسخه مرجع راهی بازار می گردد؛ همچنین این محصول به سیلیکون GP102 مجهز شده است که 3584 هسته CUDA، تعداد 224 بلوک Texture Mapping Units و 88 واحد ROP را در کنار خود دارد.

این سیلیکون دارای 12 میلیارد ترانزیستور فعال است و 28 واحد SM آن هر کدام دارای 128 هسته هستند. فرکانس افزایشی در این محصول به 1582 مگاهرتز می رسد که در صورت اورکلاک به سادگی فرکانس 2.0 گیگاهرتز را با خنک کننده های بادی به دست می آورد. 11 گیگابایت حافظه GDDR5X در کنار یک رابط حافظه 352 بیتی نیز از جمله دیگر موارد قابل اشاره در این محصول است. سرعت تراشه های حافظه در نسخه های مرجع از GTX1080 Ti به 11 گیگابیت در ثانیه رسیده و نزدیک به 12 ترافلاپ توان عملیات مستقیم را در خود دارد. توان حرارتی این کارت گرافیک نیز حداکثر 250 وات خواهد بود. هر چند که برخی منابع در ابتدای معرفی، آن را 220 وات عنوان کرده اند. در روزهای ابتدایی ماه مارس شاهد لانچ جهانی این پرچمدار خواهیم بود.

منبع: سخت افزارمگ