مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت بیلد 15046 از ویندوز 10 را با چندین تغییر مهم منتشر کرد

مایکروسافت ساعاتی پیش نسخه آزمایشی جدیدی از سیستم عامل ویندوز 10 را منتشر کرد. این نسخه که با شماره 15046 منتشر شده است هم اکنون در دسترس کاربران عضو حلقه سریع از برنامه Windows Insider قرار دارد. این بیلد در کنار رفع تعدادی انبوهی از باگ‌ها و مشکلات نسخه‌های پیشین، چندین ارتقا مهم نرم افزاری را هم در اختیار کاربران قرار داده است.

مایکروسافت برای باری دیگر، نسخه آزمایشی 15046 از ویندوز 10 را تنها برای سیستم‌های دسکتاپ منتشر کرده است و باز هم کاربران گوشی‌های هوشمند قادر نیستند از مزایایی این بیلد بر روی دستگاه‌های خود بهره ببرند. بیلد 15046 از ویندوز 10 از این جهت حائز اهمیت است که با چندین ارتقا مهم همراه شده است. نشان کورتانا، دستیار هوشمند ویندوز 10 بر روی نوار وظیفه هم اکنون به شکل شمایل قبلی خود بازگشته است چرا که کاربران اعلام کرده بودند تغییرات ایجاد شده در این بخش را نمی‌پسندند.

تغییر مهم دیگر ایجاد شده در این بیلد به بهبود عملکرد Windows Defender مربوط می‌شود. این برنامه هم اکنون یک آیکون اختصاصی را در نوار وظیفه به نمایش در می‌آورد تا کاربران را در هر لحظه از وضعیت عملکرد خود آگاه کند. به این ترتیب این قابلیت ویندوز 10 نیز به شکل دیگر برنامه‌های امنیتی در آمده است. ارتقا دیگر صورت گرفته مربوط به قابلیت دنبال کردن فعالیت‌های نیمه تمام در کورتانا است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند فعالیت‌های مختلف خود در این دستیار هوشمند را در دیگر دستگاه‌ها یا در دیگر زمان‌ها دنبال کنند.

بهبود عملکرد در هنگام ترجمه لغات غیر انگلیسی، به‌روز رسانی آیکون Gaming Settings و امکان انتخاب تنظیمات مختلف برای جلوگیری از نصب برنامه‌های گوناگون از دیگر ویژگی‌های جدیدی است که هم اکنون در این بیلد در دسترس کاربران قرار گرفته است. با توجه به اینکه  چیزی در حدود یک ماه تا انتشار به‌روز رسانی Creators Update از ویندوز 10 باقی مانده است بخش اعظمی از تغییرات صورت گرفته در این بیلد مربوط به رفع باگ‌ها و مشکلات موجود در نسخه‌های پیشین می‌شود.

براساس اطلاعات موجود مایکروسافت قصد دارد در اواخر ماه مارس یا اوایل ماه آوریل به‌روز رسانی Creators Update را در اختیار عموم کاربران قرار دهد.

منبع: شهرسخت افزار