مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

توضیح سونی برای غیرفعال کردن سنسور های اثر انگشت اکسپریا های مختص امریکا

اما همانند نسل های قبل، گوشی های سونی که وارد بازار امریکا میشوند، سنسور اثر انگشت آنها به صورت نرم افزاری غیر فعال شده است. در حالی که گوشی های میان رده ی فعلی نیز از سنسور اثر انگشت برخوردار هستند، مطمئنا خرید یک پرچمدار گران قیمت فاقد سنسور اثر انگشت برای کاربران امریکایی تصمیمی غیر معقولانه محسوب میشود. سونی از پس از Xperia Z3، فروش گوشی های خود را به اوپراتورهای امریکایی متوقف کرد و تصمیم به فروش نسخه ی آنلاک در این کشور گرفت. این تصمیم در فروش گوشی های سونی تاثیر زیادی گذاشت و باعث شد اکسپریاهای سونی آن طور که باید و شاید در بازار امریکا جای نگیرند. در هر صورت سونی باز هم این قابلیت را که دیگر تبدیل به یکی از استاندارد های لازم در گوشی های هوشمند تبدیل شده است، برای کاربران امریکایی از طریق نرم افزار غیر فعال کرده است.

مطمئنا برای کاربرانی زیادی این سوال پیش میآید که چرا سونی چنین اقدامی را برای اکسپریاهایی که قرار است به دست کاربران امریکایی برسد انجام میدهد و چنین قابلیتی را از آنها دریغ میکند؟ آقای Don Mesa، سرپرست بازاریابی سونی موبابل در امریکای شمالی باری دیگر این موضوع را توضیح داده است که همانند دفعات قبل توجیهی غیر مبهم است اما به نظر میرسد این اقدام با مشکلات پتنتی کمپانی در ارتباط است. توضیح  Don Mesa بدین شرح است که: ” فاکتورهای داخلی و خارجی متعددی باعث میشوند که ما یک تصمیم آگاهانه مانند غیرفعال کردن سنسور های اثر انگشت بگیریم. این اقدام لازمه ی ادامه ی فعالیت ما در کشور امریکا بود و باید برای شرکت در بازار این کشور چنین تصمیم آگاهانه ای را اتخاذ میکردیم. ”

این طور که به نظر میرسد هدف سونی فقط حضور داشتن در بازار امریکا بوده است و برای این کار باید این شرایط را قبول میکرده است. در سال های نه چندان دور سامسونگ نیز در چند نسل ابتدایی گلکسی های سری اس چنین مشکلاتی داشت و نسخه هایی مختص بازار امریکا را تولید میکرد. اما از آنجا که سونی تصمیم به عدم همکاری با اوپراتورهای امریکایی گرفته، شرایط برای این کمپانی ژاپنی کمی دشوار تر شده است. احتمالا سونی قصد دارد تا درآمد بخش موبایل را به صورت مستقل کند و به همین دلیل تصمیم گرفته تا گوشی های آنلاک را خود مستقیما به دست مصرف کنندگان برسد. اما اوپراتور ها در ایالات متحده قدرت بالایی دارند به همین دلیل فروش و سودآوری سونی در این بخش محدود شده است. سونی نمیخواهد حق پتنت سنسور های اثر انگشت قرار گرفته در گوشی های خود را پرداخت کند و به همین تصمیم به غیر فعال کردن این ویژگی در اکسپریاهای مختص امریکا گرفته است.

منبع: سخت افزارمگ