مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سیستم واقعیت افزوده جدیدی که با برقراری ارتباط بین خودروها با خشونت‌های خیابانی مقابله می‌کند

تصور کنید که در حال رانندگی هستید و ناگهان یک خودرو با سرعت خیلی زیاد جلوی شما می‌پیچد و راهتان را مسدود می‌کند. به همین دلیل عصبانی می‌شوید و سعی می کنید عصبانیت خود را با چراغ زدن یا تکان دادن شدید دستتان به راننده مورد نظر منتقل کنید اما ناگهان روی شیشه جلوی خودروی خود یک پیام مجازی می‌بینید: “در راه بیمارستان هستم”. این پیامی است که راننده‌ای که شما را عصبانی کرده برایتان ارسال کرده تا علت رفتار و رانندگی آزاردهنده‌اش را به شما توضیح دهد. به این ترتیب عصبانیت شما کمتر می‌شود.

گروهی از محققان به تازگی یک اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید طراحی کرده‌اند که هدف اصلی آن برقراری ارتباط بین راننده‌ها حین حرکت در جاده‌ها و خیابان‌ها و در نتیجه کاهش درگیری‌های احتمالی است. مطابق با آخرین آمار ارایه شده سالانه 1500 نفر در ایالات متحده بر اثر رانندگی‌های پر خطر جان خود را از دست داده یا زخمی می‌شوند.

این پروژه جدید که Social Car نام دارد، یک نمایشگر شفاف را در مقابل دید راننده قرار می‌دهد، این نمایشگر اطلاعات مورد نیاز را از یک گوشی هوشمند روی بخشی از شیشه جلوی خودرو بازتاب می‌کند اما شفاف بودن آن باعث می‌شود که راننده بتواند بدون مسدود شدن دیدش، به رانندگی ادامه دهد.

این سیستم نیازمند یک گوشی هوشمند است که به یک لنز جانبی خاص مجهز شده است. این لنز مخصوص به دوربین گوشی امکان می‌دهد تا خودروهایی که در همان نزدیکی در حال حرکت هستند را شناسایی کند و سپس در صورتی که راننده سایر خودروها پیامی را ارسال کند، این پیام را روی شیشه جلوی خودرو منعکس کند.

راننده‌هایی که برای رسیدن به مقصد عجله دارند و در نتیجه ممکن است با راننده نامناسب خود موجب آزار سایر خودرو شوند می‌توانند با استفاده از این سیستم پیام‌های مختلفی را به سایرین ارسال کرده و دلیل رانندگی عجولانه خود را توضیح دهند. البته به منظور پیشگیری از سو استفاده‌های احتمالی، هر راننده تنها می‌تواند در موارد محدودی از این قابلیت ارسال پیام که CarNote نام دارد، استفاده کند.

یکی دیگر از قابیت‌های این سیستم ارسال فیدبک‌هایی شبیه به فیدبک‌های فیسبوک در قالب Like و Dislike برای سایر کاربران است. زمانی که یک راننده به شما راه می‌دهد میتوانید او را لایک کنید و ازش قدردانی کنید. حتی توسعه دهندگان این سیستم پیشنهاد کرده‌اند که شرکت‌های بیمه می‌توانند مبتنی بر میزان Like یا Dislike هایی که هر راننده دریافت می‌کند، از رتبه بندی های قیمت مختلفی برای او استفاده کنند.

منبع: دیجیاتو