مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

MWC 2017: بلک‌بری KEYone با نمایشگر 4.5 اینچی و صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY معرفی شد

شرکت بلک‌بری، در نهایت از گوشی جدید خود با صفحه کلید فیزیکی QWERTY با نام “بلک‌بری KEYone” رونمایی کرده است. احتمالاً این محصول را در خبرها و گمانه‌زنی‌های گذشته با نام بلک‌بری مرکوری دیده‌اید و اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری آن دارید. در ادامه به قابلیت‌ها و مشخصات‌فنی بلک‌بری KEYone نگاهی خواهیم انداخت.

بیشتر افراد، محصولات بلک‌بری را با طراحی و صفحه‌کلید متمایز آن‌ها به خاطر دارند اما از آنجایی‌که گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر لمسی در بازار به یک استاندارد تبدیل شد، شرکت بلک‌بری نتوانست با اصرار بر روی طراحی محصولات خود در بازار باقی بماند و جایگاه این سازنده در بازار گوشی‌های هوشمند فرو پاشید.

به همین جهت، در نهایت شرکت بلک‌بری، تجارت گوشی‌های هوشمند خود را به سازنده چینی با نام TCL واگذار کرد و اکنون این سازنده کانادایی، بر روی نرم‌افزار و مقوله امنیت گوشی‌های هوشمند متمرکز شده است. بلک‌بری KEYone نیز توسط TCL در بازار عرضه خواهد شد اما به عنوان آخرین گوشی‌هوشمند ساخت شرکت بلک‌بری، ارائه می‌شود.

این گوشی مجهز به صفحه کلید QWERTY به یک نمایشگر 4.5 اینچی با رزولوشن 1620 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد 3 به 2 مجهز شده است. در توسعه این گوشی، از یک فریم آلومینیومی آنودایز استفاده شده و باقت بدنه پشی، بسیار نرم است. اکنون که از بدنه پشتی این گوشی صحبت به میان آمد، باید گفت که بلک‌بری KEYone به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX378 سونی مجهز شده که اندازه پیکسل آن،  1.55 میکرومتر عنوان شده است

گوشی جدید بلک‌بری از تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام قدرت می‌گیرد و چیپ آدرنو 605 برای پردازش محتوای گرافیکی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. به لطف سومین نسل از فناوری شارژ سریع کوالکام، می‌توانید باتری 3505 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را تا 50 درصد در مدت 36 دقیقه شارژ نمایید.

در پایین صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید گوشی بلک‌بری KEYone جای گرفته است که از نور پس‌زمینه استفاده می‌کند و صفحه‌کلید آن، البته حرفه‌ای‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. کلیدهای به ژست‌های حرکتی لمسی پاسخ می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها به نوعی به عنوان تاچ‌پد استفاده نمایید. هم‌چنین، حسگر اثرانگشت در زیر دکمه Space جای گرفته است تا این گوشی به یک محصول متمایز در میان محصولات هم‌نوع خود تبدیل شود.

سیستم‌عامل در نظر گرفته شده برای بلک‌بری KEYone اندروید نوقا 7.1 است و برنامه بلک‌بری هاب نیز با این گوشی همراه شده؛ به همین جهت، می‌توانید به تمامی پیام‌ها، ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی در یک برنامه دسترسی داشته باشد. از آنجایی‌که این گوشی، برند “بلک‌بری” را با خود یدک می‌کشد؛ یک برنامه امنیتی نیز برای آن توسعه یافته است که “امن‌ترین تجربه ممکن را از یک گوشی‌هوشمند اندرویدی” به کاربر ارائه می‌دهد.

هیچ اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه این محصول اعلام نشده است اما از انجایی‌که شرکت بلک‌بری یک رویداد خبری در اواخر امروز برگزار خواهد کرد، انتظار داریم که جزئیات بیشتری در رابطه با بلک‌بری KEYone ارائه شود.

منبع: شهرسخت افزار