مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بنیانگذار کارخانه تولیدکننده اسمارت فون های 4 دلاری به جرم کلاهبرداری دستگیر شد

حتما به خاطر دارید که سال گذشته در تک شات شما را در جریان معرفی اسمارت فونی موسوم به Freedom 251 قرار دادیم که در هندوستان و با قیمتی معادل 4 دلار عرضه شده بود. قطعا این اسمارت فون از نظر ویژگی های فنی چنگی به دل نمی زند، اما قیمت فوق العاده پایین آن جذابیت خاصی برای کاربران و به خصوص افرادی که بودجه محدودی در اختیار دارند به همراه داشت. اما متاسفانه بنیانگذار کمپانی رینگینگ بلز، Mohit Goel، اخیراً به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده است.
به گفته پلیس، آنچه باعث دستگیری این فرد شده عدم تعهد اجرایی نسبت به یک سفارش بوده است. یک فروشنده اسمارت فون معادل 45 هزار دلار اسمارت فون به این کمپانی سفارش داده بود، اما گویا فقط بخش کوچکی از سفارش خود را دریافت کرده است. بعضی از گوشی های دریافتی که مبلغی معادل 1.4 روپیه می شد، نیز معیوب بودند و زمانی که این فروشنده برای بازپس گرفتن پول خود با رینگینگ بلز تماس می گیرد، Goel و یکی دیگر از مدیران او را تهدید می کنند که در صورت پی گیری موضوع او و خانواده اش را به قتل می رسانند.
Freedom 251 که ماه ژوئن سال گذشته رونمایی شد و نام خود را از قیمت خود به روپیه هند گرفته است، با قیمتی کمتر از هزینه تولید خود عرضه شد و در آن زمان عده ای این کمپانی را به درگیری در برنامه های سرمایه گذاری های کلاهبردارانه موسوم به Ponzi متهم کردند. Goel برای انجام بازجویی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: تک شات