مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آمازون به دنبال اعمال تحریم ها، فروش اقلام بیشتری را به ایرانیان متوقف می کند

 

چند روز پیش کمپانی آمازون اعلام کرد که احتمالا با فروش بعضی اقلام به افراد و نهادهای ایرانی مشمول تحریم های آمریکا، قوانین موجود را نقض کرده است.

روز پنجشنبه شرکت آمازون در اظهاریه ای امنیتی اعلام کرد که در فاصله زمانی ژانویه 2012 و دسامبر 2016 کالاهایی را به “افراد و نهادهای خاص مستقر در خارج از ایران که مشمول قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه” هستند به فروش رسانده است.
این قانون در سال 2012 توسط باراک اوباما به امضا رسید و هدف آن تشدید محدودیت های تجاری علیه ایران بود تا این کشور را به کاهش فعالیت های هسته ای متقاعد کند. بر اساس این قانون شرکت هایی که با افراد و نهادهای نام برده شده در این فهرست معامله کنند مشمول مجازات های مدنی خواهند شد.
دولت آمریکا پس از حصول توافقنامه ای چند جانبه با ایران مبنی بر محدود کردن تلاش های هسته ای، بعضی از این تحریم ها را لغو کرد.
آمازون سال گذشته نیز اظهار کرده بود که حدود 100 هزار دلار کالا را به مشتریان ایرانی که مشمول تحریم های آمریکا می شدند فرخته بود.
در آماری که روز پنجشنبه اعلام شد آمازون 2400 دلار محصولات مصرفی را به نهادی که توسط دولت ایران اداره می شود، 1300 دلار محصولات مصرفی را به فردی که مشمول تحریم های آمریکاست و 50 دلار محصولات مصرفی هم به یکی از سفارت های ایران فروخته است. این کالاها شامل کتاب، پوشاک، لوازم خانگی و آشپزخانه و کالاهای مربوط به حیوانات خانگی و اقلامی مشابه اینها بوده است.
آمازون اعلام کرده که قصد دارد فروش کالا به حساب های مذکور را متوقف کند و افزوده:

ما بررسی خود را ادامه می دهیم و در حال بهبود روندهای خود برای تشخیص مبادلات با افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم قرار دارند هستیم.

آمازون این مبادلات را به خزانه داری و وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است و آماده همکاری کامل با این دو نهاد است.

منبع: تک شات