مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مهندس آمریکایی باتری اختراع کرده که نمی تواند منفجر شود

مایک زیمرمن، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه Tufts در ماساچوست موفق به اختراع باتری شده است که به نظر می رسد قابلیت انفجار ندارد. زیمرمن با خلق باتری که درآن به جای الکترولیت مایع و یک جداکننده که در باتری های معمول لیتیوم یونی دیده می شود، از نوعی خاص از پلیمر پلاستیک استفاده شده که خاصیت اطفاکنندگی آتش را دارا می باشد. با این کار او موفق به اختراع باتری شده است که نه تنها نسبت به باتری های دیگر بسیار ایمن تر است بلکه تولید آن در مقایسه با باتری های معمولی بسیار ارزان قیمت تر است. زیمرمن اخیراً در مستندی که در شبکه PBS پخش شد، دوام باتری های خود را به نمایش گذاشت.
با وجودیکه این واقعیت که باتری زیمرمن حتی زمانی که آسیب های مکانیکی شدید به آن وارد شود هم آتش نگرفته و منفجر نمی شود، شاید بارزترین وجه مشخصه این باتری هزینه پایین تولید آن باشد. البته این نخستین باتری با دوام ساخته شده نیست، ولی قطعا یکی از مقرون به صرفه ترین آنهاست. در هر حال، این بدان معنی نیست که این ابداع زیمرمن آماده استفاده تجاری است. زیمرمن اظهار می کند که هنوز باید بر روی این باتری کار کند و روشی بیابد که بتواند بدون آسیب رساندن، باتری را مورد آزمایش قرار دهد. زیمرمن همچنین به دنبال سرمایه گذار برای معرفی جهانی محصول خود است.
با وجودیکه این اختراع بسیار جالب و کاربردی به نظر می آید، ولی هنوز مدت زمانیتا عرضه آن به بازار باقی مانده است. در هر حال، پس از فاجعه گلکسی نوت 7، هنوز هم باتری های ایمن جزو مهمترین نیازهای صنعت موبایل هستند.

 منبع: تک شات