مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نزدیک به صد کمپانی فناوری نسبت به قانون منع مهاجرت ترامپ معترضند

داستان از جایی شروع شد که ترامپ رئیس جمهور تندروی ایالات متحده کار خود را آغاز کرد و در همان روز های اول اقداماتی علیه برخی از کشور ها انجام داد. جنجالی ترین تصمیم ترامپ منع مهاجرت به امریکا برای هفت کشور مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن بود که اعتراض بسیاری از مردم را برانگیخت و حتی بسیاری از مردم امریکا نیز به حمایت از مردم کشور های مذکور به این قانون مهاجرت اعتراض کردند.

 در این بین چیزی حدود صد کمپانی حوزه ی فناوری نیز از جمله گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون اعتراض خود را با تصمیم ترامپ اعلام کردند و کمپینی را تشکیل دادند که در آن با قانون منع مهاجرت مخالفت شد. موسس روسی گوگل گفت که ” من اینجا هستم چون من یک مهاجرم.” و زاکربرگ موسس فیسبوک نیز جمله ای مشابه را گفت و برخی نیز مانند مدیر Netflix اعتراض خود را به نحوی شدیدتر نشان دادند. در ابتدای وضع این قانون تعداد کمپانی های معترض بسیار کمتر بودند اما اکنون پس از گذشت بیش از یک هفته، تعداد قابل توجهی از کمپانی های فناوری به این کمپین اعتراضی پیوسته اند.

در نهایت اعتراضات جواب داد و یک قاضی فدرال ایالات متحده با اعلام این موضوع که این تصمیم باعث میشود کمپانی ها در استخدام نیرو دچار مشکل شوند و نتوانند از استعداد های موجود در ملل دیگر استفاده کنند، قانون منع مهاجرت را رد کرد و در امریکا رای دادگاه بر گفته ی رئیس جمهور ارجحیت دارد و بدین ترتیب تصمیم جنجالی ترامپ بی نتیجه ماند. همان طور که میدانید اکثریت جمعیت امریکا را مهاجرین تشکیل میدهد و این افراد در بخش های مختلف این کشور نقش مهمی دارند. بسیاری از مدیران اصلی کمپانی ها از نسل ها قبل به این کشور مهاجرت کرده اند و در واقع اگر تصور کنیم این افراد نیز از کار در امریکا منع شوند، بی گمان این کشور از هر جهت به مشکل بر میخورد. همچنین چنین تبعیضی در دنیای امروزه چندان قابل قبول نیست. همچنین از سال 1965 مجلس امریکا قانون عدم تبعیض بین ملیت ها را تعیین کرده است و بر این اساس کسی نمیتواند مهاجرت به این کشور را ممنوع کند.

 منبع: سخت افزارمگ