مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ به عنوان برترین تولیدکننده تلویزیون LCD در سال 2016 لقب گرفت

کمپانی سامسونگ که به همراه شرکت های بزرگ دیگری همچون ال‌جی و سونی، بخش عمده ای از بازار تلویزیون های جهان را در دست دارند، توانست در سال میلادی گذشته با فروش 47.9 میلیون دستگاه تلویزیون LCD، عنوان برترین تولیدکننده این محصول را از آن خود کند.

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت تحقیقاتی TrendForce، فروش تلویزیون های LCD در سال 2016 نسبت به سال 2015 با افزایشی 1.6 درصدی به 219.2 میلیون دستگاه رسید که در این بین، شرکت کره ای سامسونگ، بخش قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص داد. به گفته سامسونگ، استقبال خریداران از تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ، نقش تعیین کننده ای در دستیابی به این موفقیت داشته و این در حالیست که فروش تلویزیون هایی با ابعاد متوسط چندان رضایت بخش نبود و به نظر می رسد که ذائقه مردم به سمت استفاده از تلویزیون های بزرگ کشیده شده است.

پس از سامسونگ، شرکت های ال جی، هایسنس، تی سی ال و سونی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند و هر کدام بخشی از بازار این محصول را به خود اختصاص دادند. در خصوص عملکرد سایر شرکت ها در سال 2016 نیز باید گفت که فروش تلویزیون های LCD ال جی با کاهشی 4.1 درصدی همراه بود.

دنبال آن شرکت های هایسنس و تی سی ال نیز به ترتیب رشدی 3.9 و 0.8 درصدی را تجربه کردند و فروش خود را به 13.3 و 13.2 میلیون دستگاه رساندند. و بالاخره شرکت سونی نیز به سرنوشت ال جی دچار شد و افتی 3.7 درصدی را در سال 2016 تجربه کرد و آمار و ارقام از فروش 11.7 میلیون دستگاه تلویزیون این شرکت خبر می دهند.

ناگفته نماند که سامسونگ در حالی توانست این عنوان را از آن خود کند که در پی زلزله سال گذشته که در کشور تایوان اتفاق افتاد، بخشی از کارخانه های این شرکت آسیب دید و تا مدتی، عرضه تلویزیون های این شرکت متوقف شده بود.

منبع: تک شات