مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مارک زاکربرگ سیاست ترامپ در خصوص مهاجران را مورد انتقاد قرار داد

روز گذشته دونالد ترامپ فرمانی را به امضا رساند که عنوان آن “محافظت از ملت آمریکا در مقابل ورود تروریست های خارجی به کشور آمریکا” است و بر اساس آن صدور مجوز ورود برای مهاجران به مدت 120 روز به تعلیق در می آید. این تعلیق در صدور روادید شامل مهاجران کشور سوریه نیز می شود. یکی از افرادی که این اقدام ترامپ را مورد انتقاد قرار داده،مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک است که شب گذشته در پست خودنوشت: “ما باید امنیت کشور را حفظ کنیم، اما برای این کار باید تمرکز خود را بر روی افرادی قرار دهیم که واقعا برای کشور خطرآفرین هستند.”
زاکربرگ همچنین عبارت نامفهوم ترامپ مبنی بر “اندیشیدن چاره ای” برای مهاجران فاقد مدارک که در سنین کودکی توسط والدینشان به آمریکا آورده شده اند را مورد تایید قرار داد. زاکربرگ با اشاره به اینکه آمریکا “کشور مهاجران” است، گفت:

همه ما از اینکه بهترین و باهوش ترین افراد از گوشه و کنار دنیا بتوانند در آمریکا زندگی و کار کنند و سهمی در پیشرفت کشور داشته باشند نفع خواهیم برد.

البته همانطور که مشخص است انتقاد زاکربرگ بهیچوجه شدید اللحن نبوده است، اما زاکربرگ از زمان آغاز به کار ترامپ هیچ اظهار نظری نکرده بود و جالب خواهد بود که ببینیم آیا سایر افراد فعال در حوزه فناوری به او ملحق خواهند شد یا خیر.
دیروز مدیر ارشد عملیات فیسبوک، شریل سندبرگ، نیز برای نخستین بار به حرف آمد و نگرانی خود در خصوص فرمان جدید ترامپ که سرمایه گذاری دولت در سازمان های بهداشتی در دنیا را محدود می کند را اعلام کرد. او به دلیل ملاقات با ترامپ و عدم ابراز نظر در خصوص راهپیمایی زنان در واشنگتن پس از آغاز به کار ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته بود. او در پست خود مستقیما نامی از ترامپ نبرده است، اما به “عواقب ناگواری که در نتیجه این سیاست ها زنان و خانواده های سراسر دنیا را تهدید می کند” اشاره کرده بود.

منبع: تک شات