مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کمپانی Japan Display شروع به تولید انبوه نمایشگرهای 5 اینچی WQHD کرده است

کمپانی ژاپنی تولید کننده نمایشگر  (Japan Display (JDI از تولید انبوه صفحه نمایش 5 اینچی LTPS LCD خبر داد که دارای رزلوشن 2560 در 1440 پیکسلی است؛ به معنای دیگر نمایشگر مذکور تراکم پیکسلی بالغ بر 500dpi را با خود به ارمغان خواهد آورد. از دیگر مشخصات عنوان شده برای این نمایشگر، بهره مندی از فناوری لمسی داخل سلولی با عنوان Pixel Eyes است که می تواند به تولید محصولات سبک تر، با حاشیه کمتر و کانتراست بیشتر منجر شود.

بر اساس اعلام شرکت سازنده استفاده از تکنولوژی LTPS LCD باعث کاهش مصرف انرژی نسل جدید نمایشگرهایش می شود در حالی که همزمان قادر است رزلوشن بالای WQHD را مدیریت کند. همچنین ژاپن دیسپلی اعلام کرده که با بهره مندی از مواد جدید در ساخت پنل های مورد ذکر، تغییر فرکانس نرخ نوسازی از 60 هرتز به 30 هرتز سبب کاهش کیفیت تصاویر نخواهد شد.

گفتنی است از دیگر ویژگی های نمایشگر جدید ژاپن دیسپلی استفاده از یک IC داخلی جدید است که می تواند به صورت خودکار تصاویر FHD را به WQHD تبدیل کرده و نمایش دهد. همچنین بهره گیری از این IC سبب شده تا از صفحه نمایش های WQHD بتوان در اسمارت فون مجهز به چیپست های ضعیف تر استفاده کرد.

علاوه بر این، JDI اعلام کرده که صفحه نمایش جدیدش دارای کانتراست 1500:1، روشنایی 500 نیت و پوشش 96 درصدی طیف رنگی NTSC خواهد بود.

کمپانی ژاپنی هنوز شرکای تجاری خود را معرفی نکرده بنابراین مشخص نیست که کدام شرکت ها و چه محصولاتی از صفحه نمایش جدید JDI بهره خواهند برد اما با توجه به تولید انبوه آن می توان انتظار داشت که در گجت های سال جاری از این نمایشگر استفاده شود.

منبع: دیجیاتو