مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

حکم اخراج در انتظار 700 کارمند شرکت مایکروسافت

به نظر می رسد که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا همزمان با انتشار گزارش عملکرد خود در سه ماهه پایانی سال 2016 که در 26 ژانویه منتشر خواهد شد، حدود 700 نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

اگرچه این تعداد در مقایسه با 113 هزار کارمندی که این شرکت، هم اکنون از آن ها برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرد، آمار چندان بالایی نیست اما اخیراً شایعاتی در میان کارمندان این شرکت به راه افتاده است که از تصمیم مدیران این شرکت برای یک خانه تکانی بزرگ در این شرکت خبر می دهند.

این شرکت در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تا با پایان یافتن سال مالی 2017 که در ماه ژوئن امسال اتفاق خواهد افتاد، چیزی حدود 2850 نفر از کارمندان خود را اخراج کند. اما به گفته یک منبع آشنا با این کمپانی، مایکروسافت بخش قابل توجهی از این تعداد را اخراج کرده و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این 700 نفر از میان کدام بخش های این مجموعه خواهند بود که البته این منبع خبری ادعا کرد که بخش های فروش، بازاریابی، منابع انسانی، مهندسی و غیره را در بر خواهد گرفت.

هدف مایکروسافت از این اقدام، کاهش هزینه ها نیست چرا که حقوق 700 نفر تاثیر چندانی بر عملکرد مالی این شرکت بر جای نخواهد گذاشت، بلکه این شرکت قصد دارد تا از این طریق، مهارت های کارکنان خود را در تمامی زمینه ها و حوزه ها ارتقا دهد. ناگفته نماند که این شرکت، اخیراً 1600 نیروی جدید را به استخدام خود در آورده و همچنان این فرآیند ادامه دارد.

گفته می شود که مایکروسافت به این 700 نفر حدود 60 روز زمان خواهد داد تا شغلی جدید را برای خود پیدا کنند و در هر شش ماه، حقوقی معادل کار دو هفته در این شرکت را به آن ها پرداخت خواهد کرد.

از زمانی که ساتیا نادلا، سکان هدایت این شرکت را در دست گرفته است، شاهد اجرای طرح های متعدد این چنینی بوده ایم به طوری که تنها در سال مالی گذشته، بالغ بر 7400 نفر و در سال 2014 نیز حدود 18 هزار نفر از کارمندان این شرکت اخراج شده اند.

منبع: تک شات