مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

برنامه ی بعدی سایپا: طراحی خودروهای الکتریکی

با توجه به تاثیر نامطلوبی که خودروهای برخوردار از سوخت فسیلی بر روی محیط زیست دارند، بسیاری از کمپانی های خودروسازی در سراسر جهان به دنبال طراحی و تولید خودروهای الکتریکی هستند که به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی می کنند. خودروسازی سایپا نیز سعی دارد از قافله عقب نماند و به دنبال شرایطی است که بتواند چنین خودروهایی را در داخل گروه سایپا طراحی و تولید کند.
مدیرعامل سایپا، مهدی جمالی، در آستانه 29 دی، روز هوای پاک، ضمن تاکید بر برنامه های این گروه خوروسازی برای ارتقا کیفیت تولیدات در سال 96 اظهار کرد که در راستای تحقق شعار روز هوای پاک، سایپا درصدد انجام برنامه ریزی ها و کسب دانش فنی لازم برای طراحی پلتفرم های مورد نیاز خودروهای الکتریکی است.
وی افزود:

در آینده این خودروها نقشی کلیدی در کاهش مصرف سوخت های فسیلی بازی می کنند. سایپا نیز برنامه ریزی بلند مدت خود را بر طراحی این نوع خودروها قرار داده است.

جمالی در خصوص ضرورت طراحی و تولید چنین خودروهایی گفت:

با توجه به درک نیاز به این موضوع، در گروه سایپا تمام مدیران ارشد گروه در این راستا آماده همکاری هستند و شخصا به صورت ماهیانه گزارش اقدام ها، در خصوص خودروهای برقی را ارزیابی می کنم و در جریان روندکار هستم. در این مسیر ضمن تکیه بر توان متخصصان داخلی گروه سایپا از توان شرکای خودروساز خود در این زمینه نیز بهره خواهیم جست تا به سرعت گام برداریم و در سال های آینده نیز امیدوارم با برنامه ریزی انجام شده، گروه سایپا بتواند در این زمینه اقدام های مثبتی انجام دهد.

منبع: تک شات