مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دستکاری نتایج میزان انتشار آلودگی باعث رسوایی فیات کرایسلر شد

کاربرانی که خبرهای مربوط به تکنولوژی های خودرویی را دنبال می کنند حتما با مشکلات به وجود آمده برای کمپانی ولکس واگن در سال 2016 آشنا هستند. این شرکت در سال گذشته متهم شد نتایج تست های تولید آلودگی برخی از ماشین های ساخت خود را دستکاری کرده و این نتایج را به محدوده مورد قبول سازمان های نظارتی در آمریکا رسانده است. این اتفاق باعث جریمه سنگین ولکس واگن، کاهش ارزش سهام این شرکت و در نهایت عذرخواهی رسمی مدیران رده بالای آن شد.

ظاهرا این داستان تمامی ندارد زیرا این بار نوبت کمپانی بزرگ و مطرح فیات کرایسلر است که رسوایی مشابهی به باور آورد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد کمپانی فیات کرایسلر در ساخت خودروهای جیپ گرند چروکی و دوج رم از پیشرانه هایی با حجم 3 لیتر استفاده کرده است و مدل هایی که بین سال های 2014 تا 2016 از این ماشین ها در بازار به فروش رفته اند با انجام تغییرات غیر مجاز نرم افزاری، میزان اکسیدهای نیتروژن تولید شده را کمتر از میزان واقعی نمایش داده اند. البته استفاده از این نرم افزارها به خودی خود یک عمل مجرمانه به حساب نمی آید اما عدم اطلاع رسانی استفاده از آنها به EPA می تواند مشکلات بسیاری زیادی برای فیات کرایسلر به وجود آورد. به گفته آژانس حافظت از محیط زیست آمریکا، نرم افزاری مورد استفاده توسط فیات کرایسلر برای مشخص کردن میزان NOx تولید شده در هر دمای مشخص توسط ماشین ها مورد استفاده قرار گرفته است و به پیشرانه کمک می کند میزان NOx بیشتری در دمای پایین تر تولید کند.

در طرف مقابل فیات کرایسلر نیز اعلام کرد از مجرمانه خواندن شدن این طراحی در ماشین های دوج RAM و جیپ گرند چروکی بسیار نا امید شده از نظر این کمپانی آنها کاری خلاف مقررات انجام نداده اند. به گفته مدیران این شرکت آنها از سیستم های سخت افزاری کنترل آلودگی بسیار پیشرفته استفاده می کنند و تمامی قوانین مورد نیاز برای دریافت تاییدیه را نیز رعایت کرده اند. با این حال عدم اطلاع رسانی از نرم افزارهای مورد نظر به آژانس محافظت از محیط زیست بر اساس قوانین یک جرم به حساب می آید و باید دید نتیجه نشست های آتی بین این آژانس و نمایندگان فیات کرایسلر چه نتیجه ای در بر خواهد داشت.

 منبع: سخت افزارمگ