مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

خودروی مفهومی I.D.Buzz فولکس واگن یک اتوبوس کوچک الکتریکی خودران است

در حالیکه کمپانی خودروسازی فولکس واگن سعی دارد خود را بعنوان یک کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی بازسازی کند، یک روش مناسب برای حفظ طرفداران قدیمی این است که مدل های کلاسیک و قدیمی که موفقیت این کمپانی را رقم زده اند با طراحی جدید و بروزرسانی معرفی شوند. فولکس واگن چندی پیش تبلیغاتی در خصوص نسخه الکتریکی اتوبوس خود منتشر کرد، اما طرح مفهومی اتوبوس کوچک جدیدی که این کمپانی معرفی کرده، I.D.Buzz، نخستین محصول این کمپانی است که کاملا خودران است.
این طرح که روز یکشنبه در جریان نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی در دیترویت معرفی شد، قطعا بسیار جالب توجه است. بنا به گفته فولکس واگن، Buzz قادر است با بهره مندی از دو موتور که سیستم چهار چرخ متحرک، 369 اسب بخاری آن را تغذیه می کنند مسافتی برابر با 434.5 کیلومتر را بپیماید. فولکس واگن با استفاده از نسخه جدیدی از (Modular Electric Drive Kit (MEB خود همچنین توانسته فضای داخلی این خودرو را برای 8 سرنشین و دو بخش نگهداری چمدان گسترش دهد، که البته نحوه چیدمان صندلی ها نیز ماژولار است.
Buzz از ویژگی هایی مانند واقعیت افزوده HUD و فرمان حساس به لمس که پیشتر در I.D.Concept دیده شده بود برخوردار است. کنسول میانی که I.D.Box نام گرفته، نیز به عنوان پنل کنترل و همچنین سیستم صوتی بلوتوثی که می تواند جدا شده و در خارج از اتومبیل نیز استفاده شود عمل می کند. اما نکته قابل توجه در این خودرو وجود حالت خودران I.D.Pilot است که با فعال شدن آن، فرمان اتومبیل جمع می شود، صندلی های جلویی می توانند 180 درجه چرخانده شوند و I.D.Box به سمت عقب حرکت می کند تا سرنشینان صندلی های جلو بتوانند با سرنشینان صندلی های پشتی اوقات خوشی را سپری کنند.

منبع: تک شات