مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تلاش های محققان می تواند پای سرامیک و فلز را نیز به چاپگر های سه بعدی باز کند

هنگامی که فناوری چاپ سه بعدی برای نخستین به عموم مردم معرفی شد، بسیاری متقاعد شدند که این نوآوری می تواند صنایع تولیدی را دگرگون کند. با این حال، هزینه های بالا برای داشتن یکی از این چاپگرهای سه بعدی مانع رواج آنها شده است. اما به نظر می رسد این روند به زودی تغییر خواهد کرد.
شرکت Formlabs با حضور در نمایشگاه CES 2017 ماده ای از جنس رزین معرفی کرده که امکان تولید اشیاء سرامیکی را با چاپگرهای سه بعدی معمولی فراهم می کند. ذرات سرامیک در رزین معلق هستند، و وقتی محصول را در دستگاه مایکرویو قرار دهید، درست شبیه به یک قطعه سرامیکی سفت می شود.با این حال، این فعلا در حد نمونه آزمایشی است اما شرکت سازنده امیدوار است این ماده را طی سال جاری میلادی به طور تجاری وارد بازار کند.
موضوع دیگر، چاپ سه بعدی با استفاده از فلز است که بسیاری از شرکت ها چشم به راه آن هستند. این فرایند نیز هرچند در حال حاضر امکان پذیر است، اما هزینه و زمان زیادی را طلب می کند. شرکتی نوپا در فلوریدا با نام Ability 3D قصد دارد این مشکل را چاپگر سه بعدی خود که از فلز برای تولید اشیاء استفاده می کند و برای کاربری های خانگی طراحی شده حل کند.

این دستگاه ظاهری شبیه به چاپگرهای سه بعدی معمولی دارد اما در سر آن یک دستگاه جوش قرار دارد که روی صفحه ای متحرک قرار گرفته است. این دستگاه جوش می تواند با استفاده از فلزهای متعارف، اشیاء موردنظرتان را تولید کند اما آنچه شرکت سازنده به ارائه اش مفتخر است، قابلیت تولید اشیاء ظریف و تمیز است. برای مثال، آنطور که در تصویر می بینید ،محصولی از جنس آلومینیوم تولید شده و چهار بار پولیش شده است.
این شرکت توسط بن ویلارد، یک متخصص امور چاپ سه بعدی و همسرش که وظیفه بازاریابی را به عهده دارد تاسیس شده است. آنها می گویند احساس نیاز کردند که چنین دستگاهی را تولید کنند، و حالا قصد دارند که آن را در ماه اسفند در وب سایت کیک استارتر برای جذب سرمایه، معرفی کنند.
این دستگاه با قیمت سه هزار دلاری، چندان ارزان قیمت به شمار نمی رود. اما با در نظر گرفتن توان بالقوه اش، می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. از میان این افراد، می توان به علاقمندان به خودروهای کلاسیک اشاره کرد که با استفاده از این چاپگر، می توانند قطعات فلزی موردنظرشان را برای خودروهای خود تولید کنند ؛قطعاتی که سال ها است تولیدشان متوقف شده است. همه اینها حکایت از آن دارند که به روزهایی نزدیک می شویم که چاپ سه بعدی صرفا به تولید قطعات تزئینی و عجیب محدود نمی شود.

 

منبع: تک شات