مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شورولت بولت 2017 برنده خودروی سال آمریکای شمالی

بهترین خودروی سال در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ اغلب به خودروهای الکتریکی یا هیبریدی تعلق ‌می‌گیرد. این موضوع نشان از مقبولت بیش از پیش محصولات برقی در میان مردم و خودروسازان دارد.

نشان خودروی سال آمریکای شمالی به یک خودروی الکتریکی، یعنی خودروی شورولت بولت ۲۰۱۷ رسید. جایزه‌ای که سابقاً به خودروهای سبز و پاک تعلق نمی‌گرفت. صبح روز دوم نمایشگاه برنده نشان خودروی سال اعلام شد و خودروی شورولت بولت موفق به دریافت این نشان ارزشمند شد.

این خودرو در مدل پایه قیمتی معادل ۳۷۵۰۰ دلار دارد که بعد از هاچ‌بک جنرال موتور که ۲۳۸ مایل برد حرکتی دارد، در رتبه دوم با ۲۰۰ مایل برد حرکتی قرار می‌گیرد. این خودرو به تنهایی جوایز مختلفی را دریافت کرده است که شامل بهترین خودروی سال با بیشترین ارزش خرید از سوی سایت greencarreport نیز می‌شود.

رقبای دیگر شورولت بولت برای دریافت این جایزه جنسیس G90 و ولوو S90 بود. جنسیس G90 یک خودروی لوکس اندازه بزرگ چهار درب که زاده‌ی برند جنسیس شرکت هیوندای است. ولوو S90 به یک شرکت سوئدی با مالکیت چینی تعلق دارد.

در بخش خودروی کاربردی یا Utility برای اعطاء نشان خودروی سال، خودروی کرایسلر پاسیفیکا (Pacifica) توانست این جایزه را از آن خود کند. این خودرو به طور کامل حاصل بازطراحی نسخه فیات کرایسلر لجندری (Legendary) مینی ون بوده است. برد حرکتی پاسیفیکا در میان رقبای هیبرید پلاگین موجود بسیار رقابتی و مناسب ارزیابی می‌شود. طبق اعلام EPA برد حرکتی این خودرو در حالت الکتریکی خالص ۳۳ مایل است که در زمره اولین خودروهای مینی ون است که می‌تواند به طور کاملاً برقی حرکت کند و هشت سرنشین نیز به همراه داشته باشد.

جگوار F – pace اولین خودروی کاربردی جگوار محسوب می‌شود که بسیار اسپرت طراحی شده است و می‌توان پیشرانه دیزلی به صورت آپشن روی آن نصب کرد. سومین رقیب در دسته خودروهای کاربردی مزدا cx-9 است که از محصول ژاپنی Zoom Zoom صاحب بزرگ‌ترین خودروهای شاسی بلند الهام گرفته شده است.

در بخش کامیون، سه پیکاپ اندازه بزرگ که شامل فورد سری F، هوندا ریجلاین و نیسان تیتان است نامزد دریافت جایزه شدند. در میان این سه خودرو، هوندا ریجلاین برنده خودروی سال شد.

منبع: زومیت