مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با مچ بند هیجان انگیز Basslet آشنا شوید؛ ساب ووفری لرزشی روی دستان علاقمندان موسیقی

بِیس این روز ها بیشتر از هر زمان دیگری در آهنگ ها اهمیت پیدا کرده است و به همین نسبت توجه به آن در تولید موسیقی اهمیت زیادی دارد. هنگام گوش کردن به موسیقی با اسپیکر های قدرتمند، این فقط صدا نیست که توجه شما را به خود جلب می کند؛ بلکه ارتعاش تولید شده توسط صدا های بم یا همان بیس نیز جذب بدن شما می شود و آن را حس می کنید. از طرف دیگر اگر بیس موزیک بیش از حد زیاد باشد آزاردهنده می شود، و اگر کم باشد انرژی لازم را نخواهد داشت.

اینجاست که Basslet وارد گود می شود. بیسلت محصول شرکت Lofelt، ظاهری شبیه به ساعت دارد، اما در واقع در بر گیرنده ی ترانسپوندری است که فرکانس های پایین موسیقی را به ارتعاشات لرزشی بدل می کند؛ ارتعاشاتی که احساسی شبیه لرزش بیس دارند.

با این حال، حسی که کاربر از Basslet می گیرد با ویبره ی موبایل تفاوت دارد و با موسیقی که در حال پخش است تطبیق پیدا می کند. مثلاً اگر بیس موسیقی از یک نت پایین به یک نت بالا اوج بگیرد، این را نیز حس خواهید کرد. شاید توضیح چنین حسی کمی دشوار باشد اما کسانی که آن را تجربه کرده اند بلافاصله با آن ارتباط برقرار می کنند.

 

از لحاظ فنی این دستگاه هر صدایی در بازه ی فرکانسی 10 تا 250 هرتز را برای حس لامسه ی کاربر ترجمه می کند. برای آنکه حس بهتری از بیسلت بگیرید باید بند آن را به اندازه ی کافی محکم ببندید. خبر خوب این است که بند آن را نیز می توانید با هر بند ساعت متعارف دیگر جایگزین کنید.

هر دو موسس Lofelt در دو شرکت نرم افزاری تولید موسیقی کار کرده اند؛ یکی در Ableton و دیگری در Native Instruments که برای تولید کنندگان موسیقی کاملاً شناخته شده هستند. به همین دلیل هر دو به خوبی بیس را می شناسند و از اهمیت آن (حداقل در نوع خاصی از موسیقی) آگاهی دارند.

Basslet اولین محصولی نیست که حس ارتعاش حاصل از بیس را از هدفون بیرون می آورد و آن را از طریق پوست به کاربر منتقل می کند. برند دیگری به نام SubPac نیز پیش از این محصولاتی داشته که وظیفه ی مشابهی داشته اند؛ هر چند کمی متفاوت.

 

حس کردن ارتعاش بیس می تواند جدای از گوش کردن موسیقی کاربرد های دیگری نیز داشته باشد. مثلاً حوزه های گیم و واقعیت مجازی نمونه های بارزی هستند که در کنار سیستم های سینمای خانگی و دی جی ها می توانند از این ویژگی بهره ی زیادی ببرند.

 

بیسلت با ظاهر مینیمالیستی خود، یک باکس کوچک سیاه رنگ به سبک طراحی سوئدی است که کار ساب ووفر های بزرگ را در مقیاسی کوچکتر و شخصی تر برای شما انجام می دهد. کافی است بین هدفون های خود و منبع پخش موسیقی، یک دانگل کوچک قرار گیرد که به صورت بی سیم، بر اساس موسیقی به مچ بند اطلاع می دهد کی و چگونه ارتعاش پیدا کند. برای کنترل شدت عملکرد دستگاه نیز دکمه هایی روی کناره ی آن در نظر گرفته شده اند.

 

سازندگان Basslet ادعا می کنند باتری این گجت پوشیدنی با یک بار شارژ 10 تا 12 ساعت عمر دارد؛ گرچه بسته به شدت لرزش ها این رقم ممکن است به 6 تا 7 ساعت نیز کاهش پیدا کند. بیسلت که از جمله پروژه های موفق کیک استارتری به حساب می آید و بیش از 600 هزار دلار از این طریق سرمایه جذب کرد، 199 دلار قیمت دارد و از امروز در دسترس علاقمندان قرار خواهد داشت.

منبع: تک شات