مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل به دنبال عدم تحقق اهداف فروش این شرکت، حقوق تیم کوک را کاهش داده است

تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل، سال گذشته و به دلیل عدم دستیابی این کمپانی به اهداف تعیین شده برای فروش و سود با کاهش میزان کل دریافتی خود مواجه شد.
بنا بر مدارک به ثبت رسیده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کوک سال گذشته در مجموع مبلغ 8.7 میلیون دلار دریافت کرد که در مقایسه با 10.3 میلیون دلار پرداخت شده در سال پیش از آن از کاهش درآمد کوک خبر می دهد.
اپل در گزارش سالانه خود میزان فروش سال 2016 را معادل 215.6 میلیارد دلار اعلام کرد که 3.7% از فروش هدف گذاری شده یعنی 223.6 میلیارد دلار برای این سال کمتر است. سود عملیاتی این کمپانی نیز 60 میلیارد دلار اعلام شد که 0.5% از سود عملیاتی هدف که 60.3 میلیارد دلار بوده کمتر است.
کمپانی اپل در بیانیه گزارش سالیانه خود اظهار کرد:

اپل در شاخص های میزان فروش خالص و درآمد عملیاتی نتوانست به اهداف عملکردی تعیین شده خود دست یابد که منجر به کاهش پرداخت پاداش های نقدی سالانه هر یک از مدیران اجرایی به 89.5 درصد از هدف تعیین شده گردید.

حقوق پایه کوک از دو میلیون به سه میلیون افزایش یافته، اما پاداش های او کاهش یافت. مدیر ارشد مالی، لوکا مائستری نیز با کاهش دریافت 10 درصدی، مبلغ 22.8 میلیون دلار دریافت کرد.
در این سال مالی، اپل 45.7 میلیارد دلار سود در ازای 215.6 میلیارد دلار درآمد به دست آورد که در مقایسه با 53.4 میلیارد به ازای 233.7 میلیارد دلار سال پیش از آن قرار می گیرد.
در هر حال، با توجه به آنچه در گزارش اپل آمده است شش مدیر ارشد اپل در مجموع مبلغی بیش از 100 میلیون دلار را دریافت کرده اند. این گروه عبارتند از کوک، مدیر مالی لوکا مائستری، مدیر فروش آنجلا آرنتس، سرپرست آیتونز و خدمات ادی کیو، وکیل کمپانی بروس سوول و سرپرست بخش مهندسی دان ریچی.

اپل به تدریج تمرکز خود را از مک به آیفون منتقل کرده است و این اسمارت فون در حال حاضر 63% درآمد این کمپانی را تامین می کند. اما سال 2016 برای نخستین بار اپل شاهد افت مداومی در فروش آیفون بود. تحلیلگران اعتقاد دارند که این افت از اشباع بازارهایی مانند آمریکا و رقابت شدید در بازار کشور چین ناشی می شود.

منبع: تک شات