مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

خودروی مفهومی الکتریکی NeuV هوندا می تواند ذهن شما را بخواند

شرکت های خودروسازی، تمایل زیادی دارند که زودتر از بقیه تکنولوژی های خود را معرفی کنند و به نوعی دوست دارند که “اولین” باشند. به نظر می رسد که هوندا اولین شرکتی باشد که در نمایشگاه CES خودروی مفهومی طراحی شده برای بازار خودروهای Ride-sharing را به نمایش گذاشته است. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.

اما راید-شیرینگ چیست؟ این عنوان به خودروهایی تعلق می گیرد که در آن ها مالک، در یک مسیر مشخص صندلی های خالی خودروی خود را با مسافران هم مسیر خود به اشتراک می گذارد. به اشتراک گذاری خودرو هم زمان با وقوع بحران انرژی مطرح شد و هم اکنون در سراسر جهان در حال انجام است.

هوندا نیز در نمایشگاه CES 2017، تصمیم گرفت تا از خودروی مفهومی خود به نام NeuV که مخفف New Electric Urban Vehicle است، رونمایی کند. این محصول قرار است به ما این نوید را بدهد که خودروهای خودران الکتریکی می توانند در آینده نزدیک به کار گرفته شوند.

به گفته هوندا، NeuV دارای دو صندلیست و می تواند زمانی که مالک آن از این خودرو استفاده نمی کند، طبق برنامه ای که به آن داده می شود، مسافران را سوار و یا پیاده کند. هم چنین این امکان را دارد که تمام انرژی الکتریکی استفاده نشده خود را به شبکه برق بفروشد. مایک تی سی از طراحان اصلی هوندا در بیانیه ای اعلام کرده است:

ما NeuV را طراحی کرده ایم تا در زمانی که خودرو بلااستفاده مانده، مالک آن بتواند همچنان به مفید بودن و درآمدزا بودن آن فکر کند.

به کمک این طرح مفهومی، هوندا هم چنین تعدادی از امکانات تعاملی و سرویس های خود را هم معرفی کرد. برای نمونه، NeuV از موتور Emotion و یک دستیار شخصی خودکار بهره می برد که با استفاده از هوش مصنوعی توسعه یافته توسط SoftBank، تمامی حرکات و رفتارهای راننده را شناسایی می کند و به این ترتیب قادر است به او موزیک مورد علاقه اش را پیشنهاد دهد و یا از عادت های رانندگی او صحبت کند. این اطلاعات از طریق یک نمایشگر لمسی به راننده منتقل می شوند. هوندا هم چنین یک اسکیت بورد الکتریکی در محفظه ذخیره سازی NeuV تعبیه کرده که آخرین مایل را هم طی می کند.

هوندا در واقع به دیگر تولیدکنندگان این صنعت پیوسته که در حال خرج کردن سرمایه های R&D برای پیدا کردن راهکارهایی هستند که در آن ها خودرو بتواند کاری برای مالک خود انجام بدهد و تنها از لحاظ نحوه رانده شدن بهبود پیدا نکند. در همکاری این شرکت با ویزا، دمویی منتشر شده که نشان می دهد پرداخت های مربوط به پارکینگ و سوختگیری می توانند در داخل خودرو صورت گیرند.

علاوه بر این، هوندا با کمپانی DreamWorks Animation همکاری داشته تا به عنوان یکی از طرح های نوآورانه بخش های Honda Xcelerator و Honda Developer Studio، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را توسعه دهد.

به طور کلی، استراتژی هوندا این است که در زمینه های دیگر هم قعالیت داشته باشد و تا جایی که می تواند آن ها را به صنعت خودرو وارد کند. این شرکت به کمپانی های دیگری همچون هیوندای، تویوتا، فورد، آئودی و بی ام و پیوسته تا در نمایشگاه بزرگ CES از آخرین دستاوردهایش رونمایی کند.

منبع: تک شات