مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ربات خانگی ال جی در خدمت شما خواهد بود

ال جی امروز و در جریان کنفرانس خبری خود در حاشیه CES 2017 از مجموعه ای از  ربات های مصرفی رونمایی کرد. LG Hub شباهت بسیار زیادی به آمازون الکسا دارد، واحدی که توسط فرامین صوتی کاربر کنترل می شود. در واقع، این سرویس نیز با نرم افزاری مشابه با نرم افزار الکسا کار می کند. اما شخصیت دهی به ال جی هاب بیشتر بوده و برای آن چهره ای نیز ترسیم شده که می تواند به اطراف و به فردی که با آن گفتگو می کند بنگرد. ال جی هاب شباهت زیادی به ربات Jibo دارد که دو سال پیش رونمایی شد. در ادامه با تک شات همراه باشید.
علاوه بر پخش موزیک و اعلام وضعیت هوا، این هاب بعنوان واحد فرمان دهی و کنترل تعداد زیادی از دستگاه های ال جی استفاده می شود. امروز ال جی در هنگام معرفی این هاب، ربات هاب را در حالی نمایش داد که یک اجاق گاز متصل به اینترنت را گرم می کند، جاروبرقی روباتیک را روشن می کند و دستگاه چمن زن خودران را کنترل می کند. این هاب در دو نسخه بزرگ که منبع اصلی تعامل با کاربر است و نسخه مینی که مثل آمازون Dot در اتاق های مختلف قرار می گیرد تا امکان دریافت فرامین شما از هر کجای خانه را ممکن سازد عرضه شده است.
ربات Hub رباتی مصرفی است، اما ال جی نسخه ای بزرگتر از همین ربات را نیز به نمایش گذاشت که امیدوار است بتواند در فرودگاه ها و هتل ها به کار گیرد. این ربات می تواند به اطراف حرکت کند، پرسش ها را پاسخ دهد و افراد را راهنمایی کند.

ال جی تاکید کرده است که این ربات ها از پیشرفته ترین هوش مصنوعی برخوردارند که به آنها امکان می دهد با مالک خود ارتباط برقرار کرده، با خصوصیات وی آشنا شود و با او به گفتگو بپردازد. به گفته ال جی:

Hub Robot طوری طراحی شده است که بتواند با استفاده از زبان بدن مانند حرکت سر پاسخگوی پرسش های ساده باشد. این ربات همواره از فعالیت هایی که در خانه رخ می دهد مطلع است، مثلا زمانی که اعضا خانواده خانه را ترک می کنند، یا به خانه بازمی گردند و شب هنگام به خواب می روند. از آنجایی که هاب ربات می تواند چهره اعضا مختلف خانه را با استفاده از دوربینی که در آن تعبیه شده شناسایی کند، می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که تعاملش با افراد مختلف متفاوت باشد.

منبع: تک شات