مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فناوری جدید ال جی دیسپلی، اسپیکر های تلویزیون ها را در خود پنل نمایشگر جاسازی خواهد کرد

نمایشگاه CES بدون حضور LG Display و معرفی آخرین فناوری هایش در ساخت پنل های نمایشگر و نمونه های اولیه ی محصولات آینده نگرانه اش لطفی ندارد. CES امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت در نمایشگاه امسال طیف وسیعی از نمایشگر ها را برای نمایش به همراه داشت؛ از نمایشگر های شفاف گرفته تا نمایشگر های OLED دو طرفه.

ال جی دیسپلی که پنل های به کار رفته در محصولات تصویری دیگر شرکت ها مثل ال جی را تولید می کند، یک پنل نمایشگر جدید فوق باریک در اندازه های 65 و 77 اینچی تحت عنوان Ultra HD Wallpaper OLED نیز معرفی کرد که برای تلویزیون های دیواری در نظر گرفته شده است.

طرح Crystal Sound OLED این شرکت را می توان با اختلاف زیاد جالب توجه ترین فناوری تازه ای قلمداد کرد که این شرکت توسعه داده است. سیستم صوتی این پنل های 55 و 65 اینچی Ultra HD در خود آنها به صورت یکپارچه قرار داده شده است.

نمایشگر های Crystal Sound مذکور که اولین در نوع خود به شمار می روند، میزبان سیستم صوتی ای هستند که به صورت مستقیم در خود پنل قرار داده شده؛ سیستمی که ال جی دیسپلی می گوید به خاطر باریک بودن فناوری OLED میسر شده است. لازم به توضیح است فناوری OLED برای نمایش تصویر نیازی به تاپش نور از پشت صفحه ندارد و به همین دلیل فضای بسیار کمتری را نیز اشغال می کند.

این کار نه تنها پنل های نام برده را به تلویزیونی تمام و کمال بدل می کند، بلکه ظاهراً تجربه ی جذاب تری نیز برای بیننده خلق می کنند، چرا که صدا این بار از خود تصویر بیرون می آید، نه از اسپیکر های جداگانه یا سیستم صوتی اطراف آن.

اینکه کیفیت صدای فناوری جدید ال جی دیسپلی تا چه حد است را باید به دست زمان سپرد، اما مهر تایید نهایی این فناوری زمانی می خورد که تولید کنندگان تلویزیون، Crystal Sound را برای به کارگیری در محصولاتشان و عرضه به بازار آماده ببینند.

منبع: تک شات