مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

جنرال الکتریک از اجاق گاز هوشمند متصل به حسگرهای شرکت نست رونمایی کرد

اجاق گازهای هوشمند جنرال الکتریک با کمک حسگرهای دود نست، پیش از سوخت غذا به طور خودکار خاموش می‌شوند. جنرال الکتریکی (general electric) اخیرا به همکاری به شرکت مطرح نست (Nest) پرداخته است. این شرکت در رویداد CES 2017 اعلام کرده است که در صورت حس دود توسط حسگر‌های نست، اجاق‌های جنرال الکتریک به صورت خودکار خاموش می‌شوند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود. کاربرانی که اجاق‌ گاز‌های هوشمند جنرال الکتریک و حسگر‌های دود نست را در اختیار دارند، از امروز از طریق بروزرسانی منتشر شده می‌توانند از قابلیت جدید مذکور بهره ببرند.

همکاری مذکور، اولین همکاری شرکت نست با تولیدکننده‌های اجاق گاز است. بدین ترتیب اجاق گاز‌ها نیز به صورت هوشمند و بدون دخالت کاربر کنترل خواهند شد. روش کار بدین صورت است که در صورتی که غذای قرار گرفته در اجاق گاز سوخته و تولید دود کند، حسگر نست نصب شده در سقف آشپزخانه بلافاصله دود موجود را حس کرده و با ارسال سیگنال مخصوص به اجاق گاز، آن را خاموش می‌کند. در نهایت نیز اپلیکیشن آشپزخانه هوشمند جنرال الکتریک کاربر را از وضع موجود آگاه خواهد کرد.

نست در تلاش است که همکاری خود را با شرکت‌های تولید کننده‌ی اجاق گاز افزایش دهد تا این دسته از قابلیت‌ها را برای کاربران بیشتری به ارمغان بیاورد. سال گذشته شرکت تولید کننده‌ی لوازم خانگی ویرل‌پول از همکاری خود با نست خبر داد تا در صورتی که اجاق گاز روشن است و کاربر در منزل حضور ندارد، برای وی اخطار مناسب ارسال شود. جن‌اِیر از دیگر سازنده‌های لوازم پخت و پز است که با همکاری نست امکان تعیین قوانین مخصوصی را می‌دهد تا در صورت رسیدن اجاق‌ها به دمای خاصی، اقدام به تنظیم دمای منزل کند.

منبع: زومیت