مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوگل در سال 2016 بیش از 900 میلیون لینک حاوی محتوای ناقض کپی رایت را حذف کرده است

یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوی فعلی گوگل است و میزان استفاده از این سرویس برای سرچ مفاهیم مختلف آن چنان زیاد است که شاهد بکارگیری گسترده از فعل “گوگل کردن” هستیم. همین شهرت موجب شده که مسئولیت‌های گوگل نیز سنگین تر شوند و این شرکت باید اطمینان حاصل کند که لینک‌های نمایش داده شده در نتایج سرچ گوگل حاوی محتوای سرقتی و بدون کپی رایت نیستند.

شرکت گوگل تا به امروز عملکرد بسیار سریعی برای حذف محتواهای سرقتی که از سوی مالک اصلی محتوا گزارش شده‌اند داشته است، در این موارد مالک اصلی به صورت قانونی از گوگل درخواست می کند تا این محتوا را حذف کند. مطابق با گزارشی جدید، گوگل تنها در سال 2016 میلادی، 900 میلیون لینک فاقد حق تکثیر را حذف کرده است.

این رقم بسیار چشمگیر است و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته با رشد 100 درصدی همراه بوده است. گوگل هم چنان به تلاش برای بهبود موتور جستجویش ادامه می‌دهد تا مطمئن شود که کاربران بیشترین استفاده را از نتایج نمایش داده شده می‌برند و این نتایج کاملا به عبارت جستجو شده مرتبط است و از سوی دیگر وب سایت‌های تورنت فرصت پیدا نمی‌کنند از محتوایی که مالک آن نیستند، سوء استفاده کنند.

صاحبان اصلی این آثار نیز کاملا هوشیار هستند و لحظه‌ای را برای گزارش استفاده غیر قانونی از محتوای دارای کپی رایت خود غافل نمی‌شوند و برای این کار از تمامی حقوق قانونی برخوردار هستند. در سال 2016 میلادی، دارندگان حق تکثیر از گوگل درخواست کردند که بیش از یک میلیارد لینک را حذف کند.

گزارش شفافیت گوگل نیز نشان می دهد که این شرکت بیش از 89.9 درصد از درخواست‌های دریافتی را تایید کرده است به این ترتیب حدود 914 میلیون لینک تورنت حذف شده‌اند. این گزارش هم چنین نشان می‌دهد که گوگل به صورت هفتگی 20 میلیون لینک این چنینی را حذف می‌کند. انتظار می‌رود که این آمار در سال 2017 میلادی بیشتر شود.

منبع: تک شات