مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دانشمندان موفق به کشف ژن عامل رشد جنین شدند

چند سالیست که محققان از روش هایی همچون CRISPR و یا استفاده از باکتری هایی خاص برای ایجاد تغییر در DNA سلول ها و یا به بیانی ساده‌تر اصلاح ژن ها استفاده می کنند، اما هر ژنی را نمی توان اصلاح کرد و می بایست در گام نخست، ژن های مورد نظر را به طور دقیق شناسایی کرد.

البته این مسئله یعنی شناسایی دقیق ژن ها، کار ساده ای نیست و به عنوان یکی از پیچیده ترین سولات در ذهن دانشمندان محسوب می شود. اما اخیراً محققان دانشگاه Yale موفق به کشف روشی شده اند که بر اساس آن می توانند نوع آر ان ای (RNA) که مسئولیت کنترل رشد جنین را بر عهده دارند، ردیابی و شناسایی کنند. کشفی که می تواند منجر به درک بهتری از فرآیند کامل رشد جنین شود.

این تیم تحقیقاتی، روش جدید اکتشافی خود را بر روی گونه ای از ماهی به نام «گورخر ماهی» آزمایش کردند و از این طریق توانستند عملکرد سیگنال هایی که پس از لقاح فعال شده بودند، شناسایی کنند.

آنتونیو گیرالدز، از پژوهشگران دانشگاه Yale، با اشاره به چاپ نتایج این تحقیق در مجله Nature Methods، در این خصوص عنوان کرد که این پژوهش علاوه بر این که می تواند در مشخص کردن عناصر ژنتیکی پیام های ارسال شده از مادر به جنین موثر باشد، می تواند در شناسایی ژن هایی که عامل بروز سرطان و بیماری های مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: تک شات