مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اچ تی سی به اهداف فروش سال 2016 دست نخواهد یافت

شاید بتوان به جرات گفت که اچ تی سی 10 بهترین پرچمداری است که تا کنون توسط اچ تی سی تولید و معرفی شده است. اما متاسفانه این گوشی در سال 2016 با استقبال قابل توجهی مواجه نشد. در سالی که حذف ناگهانی گلکسی نوت 7 سامسونگ می توانست فرصت خوبی برای اچ تی سی باشد، این کمپانی با افت آمار فروش نسبت به سال 2015 روبرو شد. اچ تی سی همچنین از دستیابی به آمار فروش تعیین شده برای سال 2016 نیز عقب مانده است. اچ تی سی 10 امسال را در رقابتی تنگاتنگ با گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ و ال جی جی 5 و سایر پرچمداران برندهای معروف پشت سر گذاشت.
اچ تی سی سال 2015 موفق به فروش 18 میلیون گوشی هوشمند شد؛ اما امسال با در نظر گرفتن کاهش عرضه محصولات در آمریکا، چین و اروپا، انتظار می رود این کمپانی تا پایان سال 2016 قادر به فروش حداکثر 10 تا 12 میلیون گوشی باشد. این نشانگر 33 تا 44% کاهش در آمار فروش می باشد. بخشی از این افت از عملکرد ضعیف اچ تی سی در آمریکا ناشی می شود که خود به دلیل ضعف استراتژی های بازاریابی در این کشور است. بعلاوه، از قرار معلوم اچ تی سی تمرکز خود را بر روی واقعیت مجازی و هدست Vive VR قرار داده است. زمانی که پیش فروش این محصول نسبتا گرانقیمت در سه ماهه نخست سال آغاز شد، اچ تی سی توانست با ثبت 12 میلیون دلار پیش خرید در 15 دقیقه رکوردی بی نظیر را به ثبت برساند. این هدست که با قیمت خرده فروشی 799.99 دلار عرضه می شود می تواند سود قابل توجهی را برای اچ تی سی به همراه داشته باشد. در ضمن اچ تی سی از سال 2015 دیگر به عنوان بزرگترین تولید کننده اسمارت فون در کشور تایوان شناخته نمی شود.
بنا بر انتظارات، فروش اچ تی سی در سال 2017 همچنان افت خواهد کرد که ناشی از افت فروش در کشور چین خواهد بود. یعنی اگر اچ تی سی طرحی متفاوت برای سال آینده در سر نداشته باشد، محکوم به شکست خواهد بود.

اچ تی سی اعلام کرده است که روز 12 ژانویه، 23 دی ماه، و پس از CES 2017 در لاس وگاس، رویدادی را میزبانی خواهد کرد. به نظر می رسد برای معرفی اچ تی سی 11 کمی زود باشد و برای رونمایی از گوشی میان رده X10 هم چنین رویدادی بسیار زیاد به نظر می رسد. در هر حال اگر اچ تی سی نتواند توجهات را به خود جلب کند، باید آمادگی افت فروش در سال آینده را داشته باشد.

منبع: تک شات