مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تکنولوژی به کار رفته در مریخ نورد ناسا به از بین بردن بیماری زخم بستر کمک می کند

بیماری زخم بستر یا زخم فشاری به آسیب بافت بدن (شامل پوست، درم، اپیدرم و ماهیچه) در اثر ایجاد فشار درازمدت بر یک یا چند نقطه از بدن گفته می ‌شود. این بیماری به تنهایی در بریتانیا، سالانه 500 هزار نفر را درگیر می کند و هر سال بیش از هر نوع بیماری سرطان، باعث مرگ افراد می شود.

یکی از مسایلی که پزشکان و پرستاران در مبارزه با زخم بستر با آن رو به رو می شوند، تشخیص زودهنگام آن است. از گذشته تا کنون به طور سنتی، کارکنان بیمارستان تنها می توانند زخم بستر را در شرایطی که به پوست بیمار رسیده باشد، تشخیص دهند. در این حالت پوست تا حد زیادی آسیب دیده و پروسه درمان بسیار دشوار می شود. اما اسکنر SEM قرار است این رویه را تغییر بدهد. در واقع با بهره گیری از تکنولوژی لرزه نگاری که از مریخ نورد کنجکاوی ناسا اقتباس شده، این اسکنر بی سیم، دستی و غیر تهاجم می تواند بیماری زخم بستر را از 10 روز قبل از پیدایش علایم آن در بدن بیمار تشخیص دهد.
تعدادی از کارشناسان و متخصصان UCLA و هم چنین موسسه Bruin Biometrics برای تولید اسکنر میزان رطوبت بافت های پوست با هم همکاری داشتند. آن ها اخیراً 1200 بیمار را در 13 بیمارستان مختلف آزمایش کردند تا بتوانند از نتیجه مثبت این تکنولوژی در تشخیص بیماری زخم بستر مطمئن شوند.

با تشخیص زودهنگام زخم بستر به کمک اسکنر SEM، پزشکان می توانند درمان را قبل از ایجاد آسیب های مزمن در پوست بیماران آغاز کنند که این کمک بسیار بزرگی به حساب می آید.

منبع: تک شات