سرعت کلاک پردازندههای نینتندو سوییچ میتواند نقشی تعیینکننده در قدرت این کنسول جدید داشته باشد.
سرعت هستههای CPU نینتندو سوییچ بدون در نظر گرفتن قابلیتهای هیبریدی خود ۱۰۲۰ مگاهرتز است. همچنین در جریان شبیهسازیهای انجامشده، سرعت حافظهی کنترلشده کنسول در حالت اتصال به داک، ۱۶۰۰ مگاهرتز و در حالت بدون داک ۱۳۳۱ مگاهرتز بود. با این حال توسعهدهندگان میتوانند با اعمال تنظیمات مورد نظر روی بازیهای خود، مشخص کنند که بازی با چه سرعت و تنظیماتی روی نینتندو سوییچ اجرا شود. با این اوصاف CPU این کنسول از نصف قدرت تگرا X1 استفاده میکند ولی GPU آن با عملکرد متفاوت خود، سختافزار این کنسول را بیش از پیش بحثبرانگیز کرده است. حتی سرعت کلاک این کنسول در حالت داک ۷۶۸ مگاهرتز است؛ در حالی که قبلا گفته شده بود قدرت کلاک تگرا X1 در حالت قدرت کامل، برابر با ۱ گیگاهرتز (۱۰۲۰ مگاهرتز) است. اما مورد جالب استفادهشده در کنسول نینتندو سوییچ، کاهش قدرت GPU به هنگام استفاده پرتابل در راستای خنک نگهداشتن کنسول و عمر باتری است که ۳۰۷ مگاهرتز است؛ به این معنا که ۴۰ درصد از قدرت کل تگرا X1 در حالت اتصال به داک استفاده میشود.
با استفاده از این اسناد و گفتهها، میبینیم که GPU این کنسول در حالت اتصال به داک ۲/۵ برابر حالت پرتابل خود قدرت دارد. همچنین میتوان با استناد به همین سندها گفت که CPU و GPU کنسول نینتندو سوییچ همین مواردی است که در جدول بالا مشاهده میکنید و بازیهایی که برای این کنسول توسعه داده خواهند شد، بر اساس همین مشخصات اجرا میشوند. حال سؤال اساسی اینجا است که این موارد چه تغییراتی روی نحوه اجراشدن بازی اعمال میکنند؟ رزولوشن صفحه نمایش سوییچ 720p است و بر اساس تئوریهایی که وجود دارد، احتمالا این کنسول در حالت بدون داک بازیها را با رزولوشن 720p اجرا خواهد کرد و در حالت اتصال به داک به رزولوشن 1080p آپاسکیل خواهد شد؛ دقیقا همان مواردی که در کنسول پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 4 پرو شاهد آن هستیم. با این حال سؤالات زیادی هنوز بدون جواب باقی ماندهاند از این که نینتندو سوییچ به چه شکل بازیها را اجرا خواهد کرد یا نحوهی توسعه بازی برای این کنسول هیبریدی به چه شکل است.
مطالب مرتبط
نینتندو کنسول قدیمیاش را با یک عالمه بازی جدید زنده کرد
شرکت نینتندو در ارزش بازار از سونی پیشی گرفت
بازسازی Modern Warfare هفتهی آینده برای پلیاستیشن ۴ عرضه میشود