مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گزارش عملکرد مالی سه ماهه سوم بلک بری، استراتژی های اخیر این کمپانی را رضایتبخش می خواند

بلک بری امروز گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال 2016 را منتشر و اعلام کرد که با تمرکز بر روی بخش نرم افزارها و سرویس ها و بدون در نظر گرفتن بخش سخت افزاری، این کمپانی در این بازه زمانی 289 میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 47% کاهش را نشان می دهد.
بنا بر این گزارش، بخش نرم افزارها و سرویس ها در مجموع 160 میلیون دلار از این درآمد را به خود اختصاص داده است که 16% رشد را نسبت به درآمد این بخش در سه ماهه دوم مالی 2016 تجربه کرده است. بلک بری انتظار دارد سال مالی جاری را با 30% رشد در درآمد بخش نرم افزارها و سرویس ها پشت سر گذارد.
بلک بری گزارش کرد که در مجموع در سه ماهه سوم مالی، با زیان خالص 117 میلیون دلاری یا 22 سنت به ازای هر سهم روبرو بوده است. با چشم پوشی از بعضی موارد، باید گفت که بلک بری توانست تخمین های وال استریت مبنی بر زیان یک سنتی به ازای هر سهم را با دو سنت افزایش ارزش هر سهم جایگزین کند. سال گذشته بلک بری به ازای هر سهم، 3 سنت افت ارزش را اعلام کرده بود. در گزارشی که بلک بری امروز ارایه داد این کمپانی بالاترین میزان حاشیه فروش در سابقه این کمپانی که برابر با 66.8% است را به ثبت رساند.
بلک بری انتظار دارد در نهایت بتواند سال مالی جاری را با سود پشت سر گذارد. پیش از این، این شرکت انتظار داشت بتواند این سال مالی را در محدوده ای بین تراز و 5 سنت افت ارزش سهام به پایان برساند.
گفتنی است که بلک بری کاملا از رقابت در حوزه سخت افزاری کناره گرفته است. هفته گذشته، بلک بری و TCL از امضا توافقنامه ای خبر دادند که امتیاز طراحی، تولید، تبلیغات، فروش و عرضه تمامی گوشی های برند بلک بری را به TCL واگذار می کند.
جان چن، مدیر عامل بلک بری نیز اظهار کرد:

ما کاملا باور داریم که تصمیم ما مبنی بر تمرکز بر نرم افزار سطح درآمدهای شرکت را افزایش داده و به سود دهی پایدارتر و افزایش ارزش سهام خواهد انجامید.

سهامداران این کمپانی از گزارش ارایه شده رضایت دارند. وال استریت نیز از افزایش 25 سنتی یا 3.2 درصدی ارزش سهام بلک بری و عرضه هر سهم به ارزش 7.96 دلار خبر داد.

منبع: تک شات