مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوردون هانت، کارگردان صدا بازی‌های Uncharted، God of War و SOCOM در سن ۸۷ سالگی درگذشت

گوردون هانت، کارگردان، بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال ۱۹۲۹، یکی از نام‌های شناخته شده عرصه سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی است که گستره‌ی خدمات او بر هیچ‌کس پوشیده نیست. عمده فعالیت‌های او در اولین روزهای کار حرفه‌ایش، مربوط به کارگردانی انیمیشن‌های تلویزیونی بود که از مهمترین آنها می‌توان به سری Scooby Doo و The Smurfs در دهه‌ی هشتاد میلادی اشاره کرد. اما شاید نقطه‌ی شاخص فعالیت‌های هنری وی برای اهالی دنیای گیم، بسیار حائز اهمیت باشد. اولین فعالیت وی در این حوزه مربوط به سال ۱۹۹۶ و کار بر روی بازی Pandemonium بود و چند سال بعد، کار بر روی بازی‌های سری Legacy of Kain، Soul Reaver و Blood Omen، جزو مهمترین کارهای اولیه هانت به شمار می‌روند.

گوردون هانت همچنین در کارنامه‌ی خود، بازی‌های انحصاری زیادی از پلتفرم پلی‌استیشن را دارد. از مجموعه بازی‌های نظامی Socom تا سری God of War و Uncharted، پروژه‌های موفقی هستند که او را به فردی مهم در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل کرد. آخرین بازی که وی در ساخت آن دخیل بود، Uncharted: Golden Abyss کنسول دستی PSVita بود که وی وظیفه‌ی کارگردانی بخش موشن کپچر آن را هم برعهده داشت.

گوردون هانت در کنار امی هنیگ، کارگردان نسخه‌های پیشین سری Uncharted و حال حاضر پروژه سری بازی Star Wars

گوردون هانت خانواده‌ای بسیار بزرگ و شاخص نیز دارد که از بین آنها می‌توان به هلن هانت، دختر بزرگ وی اشاره کرد. هلن هانت برنده‌ی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر فیلم «بهتر از این نمی‌شه» محصول سال ۱۹۹۷ و دها جایزه و نامزدی معتبر دیگر طی سال‌های گذشته است.

طبق اعلام هلن هانت، پدر وی سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با بیماری پارکینسون، در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت. دنیای هنر/ صنعت بازی‌های ویدیویی همواره مدیون افرادی مانند گوردون هانت خواهد بود.

منبع: تک شات