مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ گلکسی اس 8 با صفحه نمایش تخت عرضه نخواهد شد

بر اساس گزارش منتشر شده در Korea Herald، سامسونگ گلکسی اس 8 تنها با لبه های خمیده در کناره های خود به بازار عرضه می شود. البته هم چنان دو مدل برای این گوشی در نظر گرفته است: یک نسخه با نمایشگر 5.7 اینچی و دیگری مجهز به صفحه نمایش 6.2 اینچی. هم چنین عنوان شده که این گوشی بدون حاشیه خواهد بود که با نسبت نمایشگر به بدنه بالای 90 درصد، می تواند با گوشی شیائومی می میکس که تقریباً از نسبت نمایشگر به بدنه یکسان برخوردار است (91.3 درصد) رقابت کند.

در طی دو سال اخیر، سامسونگ، گوشی های پرچم دار خود را در دو نسخه عرضه کرده است. یکی نسخه مجهز به صفحه ‌نمایش تخت و دیگری مجهز به نمایشگرهای خمیده در حاشیه گوشی. تصمیم جدید این شرکت کره ای برای عدم تولید مدل مجهز به صفحه ‌نمایش تخت، بسیاری از تحلیلگران را نگران کرده است.

چو دایی سونگ، یک تحلیلگر کره ایست که در موسسه اقتصاد صنعتی و تجاری کره فعالیت می کند. او معتقد است که درخواست برای مدل های مجهز به نمایشگرهای خمیده چندان زیاد نیست و اکثر کاربران ترجیح می دهند گوشی هوشمند آن ها تنها یک نمایشگر داشته باشد. برخورداری از نمایشگرهای خمیده باعث می شود کاربر مرتب در لمس کردن گوشی خود مواظب باشد تا بر روی موردی اشتباهاً تاچ نکند.

اوهم چنین بر این باور است که کاربرد نمایشگرهای بدون حاشیه در گوشی های هوشمند نسبت به تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ، کمتر است.

تحلیلگر دیگری با نام پیتر لی، که در موسسه سرمایه گذاری اوراق بهادار NH کار می کند، معتقد است که سامسونگ باید دستگاه های تاشوی خود را دوباره به بازار بازگرداند. پیش تر هم در خبرها داشتیم که شاید این شرکت کره ای چنین محصولی را در نمایشگاه CES سال 2017 در لاس وگاس رونمایی کند. این گوشی از یک لولا در مرکز خود برخوردار خواهد بود که به کاربران امکان می دهد صفحه نمایش های گوشیشان به سمت بیرون باشد. هم چنین یک نمایشگر می تواند به سمت بیرون باشد و نمایشگر دیگر به طرف خود کاربر و یا این که هردو نمایشگر دقیقاً رو به روی هم قرار داده شوند. ضمناً هردو نمایشگر می توانند باز شوند و به نمایشگری در ابعاد نمایشگر یک تبلت تبدیل شوند.

هدف اصلی سامسونگ از عرضه چنین گوشی تاشویی به بازار این است که میزان محبوبیت آن بین مردم را پیدا کند و متوجه شود آیا این گوشی تقاضای مطلوبی خواهد داشت یا خیر.

در خصوص گلکسی اس 8 نیز باید بگوییم که انتظار می رود این گوشی روز 26 فوریه (8 اسفند 95) در بارسلونا و در طی مراسم گلکسی آنپکد که یک روز قبل از آغاز رسمی MWC2017 برگزار می شود، رونمایی شود.

منبع: تک شات