مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

محققین به یک مورد مقاومت باکتریایی در برابر آخرین درمان های دارویی برخوردند

اگر تا این لحظه دلیلی برای کشف راه حل مقابله با ویروس های مقاوم در برابر دارو وجود نداشت، اکنون شرایط تغییر کرده است. محققین یکباکتری را در مزرعه خوک ها در آمریکا کشف کرده اند که در برابر کارباپنم ها مقاوم است. کارباپنم ها نوعی از آنتی بیوتیک ها هستند که فقط در برابر میکروب هایی که نسبت به آنتی بیوتیک های معمولی مقاومت نشان می دهند مورد استفاده قرار می گیرند.
در اوایل سال 2016 نیز یک مورد مشابه در گاو دیده دیده شده بود اما آن باکتری نمی توانست مقاومت خود را به چیزی غیر از هم نسلانش منتقل کند اما این نژاد می تواند بدون دردسر مقاومتش را به سایر باکتری ها نیز منتقل کند . خوشبختانه محققین شواهدی مبنی بر انتقال این باکتری ها به خوک ها و یا مواد غذایی مورد استفاده آنها پیدا نکرده اند.

در حالی که این باکتری موجب تهدید افرادی که بیمار هستند خواهد شد، در حالت عادی برای انسان خطرناک نیست. البته این فرضیه در بلند مدت سنجیده نشده است اما این تیم تحقیقاتی در مصاحبه با Popular Science اعلام کرده که قصد دارد روش های مقابله با این نوع آلودگی را در آینده کشف کند. همچنین این گروه درمورد ریشه های باکتری مقاوم نیز نگرانی هایی دارند. احتمال اینکه مقاومت ایجاد شده در مزرعه به دلیل کمبود آنتی بیوتیک بوده باشد دور از ذهن است بنابراین شانس اینکه باکتری از بیرون مزرعه وارد شده باشد بیشتر می شود.
تحقیقات زیادی در راستای تولید آنتی بیوتیک های پیچیده تر و کشف درمانی برای جلوگیری از تلفیق این آنتی بیوتیک ها انجام شده است. اما با این وجود کشفیات اخیر نیاز به برداشتن گام های کوتاه مدتی مثل کشف روش های بهتر و تکنولوژی های پیشگیرانه را برای جلوگیری اختصاصی از شیوع باکتری های سمج تقویت می کند.
بنابراین جامعه پزشکی برای خود زمان کافی خریده است تا بتواند جواب قطعی مقابله با باکتری ها را پیش از اینکه گزینه های موجود بی اثر شوند، پیدا کند.

منبع: تک شات