مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

موسسه گارتنر: 20 درصد تعاملات کاربران با گوشی‌های هوشمند در سال 2019 از طریق دستیارهای مجازی شخصی خواهد بود

دستیارهای مجازی شخصی (Virtual Personal Assistants) که این روزها در برخی گوشی های هوشمند بالارده مشاهده می شود، روز به روز در حال بهتر شدن است و همین امر سبب استقبال کاربران از این قابلیت در طی یکی دو سال اخیر شده است. حال و بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی گارتنر، تا سال 2019 حدود 20 درصد تعاملات کاربران با گوشی های هوشمند از طریق دستیارهای مجازی شخصی انجام و نحوه کار با اسمارت فون ها دستخوش تغییرات عمده ای خواهد شد.

در پژوهشی که توسط این موسسه در کشورهای بزرگی همچون آمریکا، چین و بریتانیا و بر روی 3000 شرکت کننده صورت گرفت، مشخص شد که بیش از 37 درصد کاربران در کشورهای چین و آمریکا حداقل یک بار در روز از دستیار مجازی شخصی خود استفاده می کنند. در حال حاضر، گوگل ناو و سیری اپل به عنوان محبوب‌ترین دستیارهای مجازی شخصی در میان کاربران به شمار می روند که در این کشورها، به ترتیب 44.5 و 54 درصد دارندگان گوشی های هوشمند از این دو سرویس استفاده می کنند.

آنت زیمرمن، از پژوهشگران مرکز تحقیقاتی نام برده در این خصوص عنوان می کند:

همزمان با رشد و ارتقای قابلیت های دستیارهای مجازی شخصی، تعاملات کاربران با گوشی های هوشمند نیز متحول خواهد شد. انتظار داریم که تکنولوژی هایی همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و دستیارهای مجازی شخصی به عنوان یکی از مهمترین زمینه های رقابتی در میان تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند از سال 2017 به بعد باشند.

گارتنر در گزارش خود به این مسئله اشاره کرد که دستورات صوتی، تنها راه برای تعامل با دستیارهای مجازی شخصی نیستند و در این رابطه به مسنجر فیس بوک اشاره کرد که به عنوان یک اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد تا علاوه بر تعامل با کسب و کارهای برای خرید کالاها، درخواست خود را برای استفاده از تاکسی سرویس های شرکت اوبر بدون نیاز به هیچ گونه برنامه اضافی دیگری ارسال کنند.

به اعتقاد این موسسه، تا سال 2020 حدود 7 میلیارد دستگاه هوشمند مجهز به دستیار شخصی در جهان خواهیم داشت که از میان این تعداد، 1.3 میلیارد دستگاه پوشیدنی و 5.7 میلیارد دستگاه مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا خواهد بود که اکثر آن ها بدون کوچک‌ترین تماس دست کاربر با دستگاه کار خواهند کرد.

زیمرمن در ادامه افزود:

تعاملات کاربران با دستگاه های هوشمند به سمتی خواهد رفت که نمایشگرهای لمسی جای خود را به تکنولوژی هایی همچون استفاده از صدا، حرکات دست و صورت و غیره برای اجرای فرامین خواهند داد و اینجاست که اهمیت تکنولوژی هایی همچون یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی (NLP) بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

منبع: تک شات