مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سرقت موفقیت آمیز هکر ها از 90 طلافروشی پایتخت با استفاده از یک بدافزار keylogger

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در اظهاراتی اذعان داشته است هکر ها 90 سیستم رایانه ای طلافروشان پایتخت را به بدافزار keylogger آلوده کرده و از این طریق مبالغی به سرقت برده اند.

به گفته ی سرهنگ محمد مهدی کاکوان، هکر ها موفق شده اند با انتقال بدافزار کیلاگر به سیستم های رایانه ای 90 طلافروشی پایتخت، علاوه بر سرقت اطلاعات موجود در این سیستم ها، اطلاعات عملیات های بانکی طلافروشان مذکور را نیز به دست آورند.

لازم به ذکر است کیلاگر، به نرم‌افزار هایی گفته می‌شود که کلید های فشرده‌ شده روی صفحه کلید رایانه را ذخیره می‌کنند، به نحوی که می‌توان با استفاده از آن، اطلاعات تایپ شده ی کاربران آن سیستم از قبیل رمز عبور آن‌ها را سرقت کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار داشته هکر ها موفق شده اند از این طریق 348 میلیون ریال برداشت غیر مجاز از حساب طلافروشان انجام دهند. وی در خصوص نحوه ی انتقال این بدافزار به سیستم های طلافروشان افزوده است:

متهمان این پرونده اعتراف کرده اند که بدافزار کیلاگر را از طریق فلش روی سیستم های رایانه ای طلافروشان برخی مناطق تهران نصب کرده اند.

علت آلوده شدن این سیستم ها به بدافزار مذکور، نداشتن آنتی ویروس یا به روز نبودن آن عنوان شده است.

سرهنگ کاکوان از تمامی کسبه به ویژه طلافروشان درخواست کرده است آنتی ویروس سیستم های خود را به روز نگه دارند و از اتصال فلش یا حافظه های جانبی مشکوک و ناشناس به رایانه های خود خودداری کنند. وی از سوی دیگر از طلافروشانی که در این مدت ممکن است فلش یا حتی موبایل دیگران را به سیستم های خود متصل کرده باشند خواسته است آنتی ویروس خود را به روز کنند.

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به ذخیره سازی اطلاعات بانکی روی رایانه و نیز صفحات قلابی (فیشینگ)، توصیه کرده است برای عملیات های بانکی اینترنتی حتماً از کیبورد های مجازی ارائه شده استفاده گردد.

منبع: تک شات