مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ایرپادهای اپل برای تعطیلات سال نو میلادی آماده نخواهند شد

اپل ایرپاد های خود را در ماه سپتامبر و در جریان رویداد معرفی آیفون 7 رونمایی کرد و اعلام کرد که در اواخر ماه اکتبر این محصول را روانه بازار خواهد کرد. اما اواخر ماه اکتبر، اپل عرضه ایرپادها را بدون اعلام تاریخی جدید به تعویق انداخت. همانطور که مطلعید هدفون های وایرلس این غول دنیای تکنولوژی هنوز هم راهی بازار نشده اند و مشخص نیست بالاخره چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. برای شرکتی که تاکید زیادی بر روی رونمایی با شکوه از محصولات خود و عرضه آن به طرفداران مشتاق دارد، این یک شکست غیر معمول و دور از انتظار محسوب می شود.
پس از موردی که در سال 2010 و در خصوص عرضه آیفون 4 رخ داد، این نخستین باری است که اپل عرضه یکی از محصولات خود را به تعویق انداخته است که به گفته اپل به دلیل مشکلات تولید این اتفاق رخ داده است. البته اپل توضیح خاصی در خصوص تاخیر ایجاد شده در عرضه ایرپادها ارایه نداده است، اما بنا به آنچه یک منبع آگاه به وال استریت ژورنال گفته ممکن است علت آن پیچیدگی بیش از حد این هدفون ها باشد. بر خلاف هدفون های بیسیم معمول، که سیگنال را از طریق بلوتوث و فقط در یک گوشی دریافت می کنند، در ایرپادهای اپل سیگنال توسط هر دو گوشی دریافت می شود. این بدین معنی است که ایرپادها باید هر گونه تاخیر و عدم هماهنگی در پخش صدا در دو گوشی را حذف کنند. همچنین کمپانی باید چاره ای برای مواقعی بیاندیشد که باتری یکی از گوشی ها تمام می شود و یا یکی از آنها مفقود می شود.

به گفته اپل هر یک از گوشی ها سیگنال مستقلی از آیفون، مک یا سایر محصولات اپل دریافت خواهند کرد. اما اپل باید اطمینان کسب کند که هر دو گوشی صدا را همزمان دریافت می کنند تا خدشه ای در کیفیت صدا وارد نشود.

ماه گذشته اعلام شده بود که تولید ایرپادها از ماه دسامبر و در تعداد محدود بین 10 تا 15 میلیون آغاز می شود. در ایمیلی هم که گفته شد از طرف تیم کوک در پاسخ به یکی از کاربران ارسال شده بود، به آغاز عرضه در “چند هفته آینده” اشاره شده بود.
سکوت اپل برای آنهایی که منتظر عرضه ایرپادها در فصل تعطیلات سال نو بودند بسیار ناامیدکننده است. اما همانطور که در نخستین مرحله تاخیر ایرپادها اشاره شده بود، آیفون 7 که از تراشه W1 برخوردار است با دو مدل هدفون های Beats سازگار است: Solo3 و Powerbeats3. اما در هر حال، جایی که اپل ضرر کرده، رقبای این کمپانی به سود قابل توجهی دست یافته اند: فروش هدفون های بیسیم بالاخره در نیمه اول سال 2016 از فروش هدفون های معمول پیشی گرفت. بطور معمول مردم بیشتر به خرید هدفون های معمولی و با سیم علاقه نشان می دهند، اما قیمت بالای هدفون های بلوتوثی میزان بالاتر فروش این محصولات را توجیه می کند. در این بین اپل با عدم موفقیت در عرضه ایرپادهای 160 دلاری خود در فصل تعطیلات متحمل ضرر بسیاری بزرگی خواهد شد.

منبع: تک شات