مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

توصیه های حرفه ای اپل برای استفاده از قابلیت Portrait Mode در آیفون 7 پلاس

یکی از قابلیت هایی که صرفاً در اختیار کاربران آیفون 7 پلاس است،Portrait Mode است که در بروزرسانی سیستم عامل به iOS 10.1 عرضه شد. همانطور که پیشتر هم در تک شات خواندید، این قابلیت در واقع از تلفیق لنزهای زاویه باز و زوم موجود در این گوشی برای خلق افکتی استفاده می کند که بسیار مشابه لنزهای پرتره در دوربین های بدون آینه/DSLR است و به همین دلیل هم نام این قابلیت را Portrait Mode گذاشته اند.
اما اگر با استفاده از این قابلیت، تصاویر ثبت شده توسط شما مانند آنچهاپل در تبلیغات خود نشان داده است از آب در نمی آید، جایی برای نگرانی وجود ندارد چرا که اپل نسبت به انتشار توصیه هایی حرفه ای اقدام کرده که چگونگی استفاده از این ویژگی را برای کاربران توضیح می دهد. این توصیه ها در اصل توسط عکاسانی مطرح شده اند که موفق شده اند با استفاده از این قابلیت تصاویری بی عیب و عالی را ثبت کنند.
شاید یکی از مهمترین پیشنهادات این باشد که برای استفاده از این ویژگی باید تا حد امکان به سوژه مورد نظر نزدیک باشید. جرمی کووارت، عکاس معروف، پیشنهاد می کند که کاربران برای استفاده از Portrait Mode باید سعی کنند تصویر پس زمینه را تا حد امکان کاهش دهند و خورشید در پشت سوژه قرار گیرد تا میزان نور پشت عکس مناسب و کافی باشد.
در مجموع به نظر می رسد این توصیه ها بسیار عمومی هستند و مورد خیلی خاصی در بین آنها دیده نمی شود، اما شاید برای بعضی از کاربران همین توصیه ها نیز کارآیی داشته باشند. البته گویا بعضی از کاربران با این قابلیت هنوز مشکلاتی دارند که امید است در بروزرسانی های بعدی برطرف شود.

منبع: تک شات