مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

محبوبیت مرورگر مایکروسافت اج در میان کاربران رو به کاهش است

مایکروسافت موفق شد با عرضه ویندوز 10 اندکی سهم خودش در بازار سیستم عامل‌ها را افزایش دهد اما این موفقیت برای مرورگر اج این شرکت اتفاق نیافتاد. با وجود بهبودهای صورت گرفته در این مرورگر همراه با عرضه بروزرسانی Windows 10 Anniversary، از جمله پشتیبانی بیشتر، “Paste and Go” و کشیدن صفحه به راست و چپ برای عقب و جلو رفتن، مایکروسافت اج هنوز نتوانسته آن چنان که باید کاربران را جذب کند.

در ماه نوامبر سهم مرورگر جدید مایکروسافت در بازار مرورگرهای اینترنتی تنها 5.21 درصد بوده است و این رقم در مقایسه با ماه گذشته 5.26 درصد نیز افت داشته است. در صدر این رده بندی مرورگر کروم گوگل با 55.83 درصد سهم بازار قرار دارد. مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و موزیلا فایرفاکس نیز با سهم به ترتیب 21.66 درصد و 11.91 درصد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تنها مرورگرهای سافاری اپل و اپرا بوده‌اند که به ترتیب با 3.61 درصد و 1.36 درصد سهم بازار کمتری از اج داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که مرورگر IE وضعیت بهتری دارد، زیرا دارای این مزیت رقابتی است که کاربران می‌توانند آن را روی نسخه‌های مختلفی از ویندوز نصب کند در حالی که اج تنها روی ویندوز 10 قابل استفاده است و ظاهراً مایکروسافت هیچ تصمیمی برای عرضه این مرورگر برای سایر پلتفرم‌ها ندارد.

از زمانی که مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی از IE را متوقف خواهد کرد، کاربران به سایر مرورگرهای قابل استفاده مهاجرت کرده‌اند و در این میان مرورگر کروم بیشتر از همه سود برده است. در حال حاضر کروم روی بیش از نیمی از PC های جهان نصب است.
مایکروسافت قصد دارد با عرضه بروزرسانی جدیدش یعنی Creators Update شانس خود را برای تغییر شرایط امتحان کند و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: تک شات