مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پیشنهاد تعیین نام یکی از خیابان های پاریس به نام استیو جابز

این روزها بحث در فرانسه بر سر تعیین نام یکی از خیابان ها در این کشور به نام استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل داغ است.
مقامات پاریس مدتی است که در نظر دارند تا یک شرکت شتابدهنده ایده های نوپا با نام هال فرایسینت را در این شهر تاسیس کنند. قرار است این شرکت به تسریع فعالیت های هزار شرکت نوپای دیگر کمک کند و در همین راستا، مقامات پاریس تلاش می کنند نام چند خیابان در این شهر را نیز به افتخار بزرگان دنیای فناوری تغییر دهند. استیو جابز نیز که نام اش همواره در عرصه فناوری مطرح بوده، حالا پس از مرگ نیز باعث جنجال بین مقامات پاریس شده است.
در حالی که شهردار منطقه سیزده پاریس آقای ژرومه کومت معتقد است استیو جابز نامی مناسب برای خیابان های پاریس است، اما سایر همکارانش با او هم عقیده نیستند. این ایده در عمل باعث مخالفت چپ گراها شده و احزاب سبز و کمونیست نسبت به آن ابراز نارضایتی کرده اند.
اما دفتر آقای کومت همچنان از این ایده حمایت می کند. سخنگوی شهرداری منطقه سیزده پاریس در این باره گفته “استیوجابز به این دلیل انتخاب شد که تاثیر زیادی بر دنیای پردازش شخصی داشته و یک کارآفرین واقعی بوده.” اقای کومت نیز در توییتر خود نوشته “استیو جابز فرد بی نقصی نبود، اما با همه گیر کردن گوشی های هوشمند و کامپیوترها زندگی همه ما را متحول کرد.”
استیو جابز تنها نام مشهور در دنیای فناوری نیست که پس از مرگ، دوباره مطرح می شود. آلن تورینگ متخصص کامپیوتر انگلیسی، آدا لاولکا ریاضی دان انگلیسی، گریس ماری هاپر برنامه نویس آمریکایی و یوگن فرایسینت نیز دیگر نام های مطرح در این طرح هستند.
انتظار می رود مرکز شتابدهنده هال فرایسینت در سال 2017 آغاز به کار کند.

منبع: تک شات