مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دردسرهای کارت گرافیک مک‌بوک پروهای 2016 برای اپل تمامی ندارد

پس از عرضه رسمی مک بوک پروهای جدید اپل در ماه گذشته، گزارش های متعددی از سوی برخی خریداران مبنی بر وجود مشکل در چیپ گرافیک این نوت بوک ها در فضای وب منتشر شد که بیشتر این گلایه ها از سوی دارندگان مدل 15 اینچی مطرح می شد که البته در این بین، برخی دارندگان مدل های 13 اینچی نیز از ضعف عملکرد این تراشه در نوت بوک خود خبر داده بودند. با تک شات همراه باشید.

به عنوان مثال، یکی از کاربران مدل 15 اینچی مک بوک پرو 2016 عنوان کرد که نوت بوک وی از کارت گرافیک ARM Radeon Pro 460 بهره می برد اما در حین تغییر کد از طریق Adobe Media Encoder برنامه Premiere Pro، ناگهان دستگاه از کار می افتد.

این کاربر در ادامه افزود که وقتی نوت بوک خود را برای تعویض به یکی از فروشگاه های اپل برد، کارمند این شرکت در پاسخ عنوان کرد که به احتمال فراوان، این یک مشکل سخت افزاریست و تعویض در این مرحله امکان پذیر نیست. وی ادامه داد که پس از چند روز، تماسی از سوی مهندسان شرکت اپل با وی گرفته و از او خواسته شد تا مک بوک پروی خود را با تمامی فایل هایی که در آن وجود دارد، در اختیار آن ها قرار دهد.

در اغلب گزارش هایی که از سوی سایر کاربران مطرح شده است می توان به مواردی همچون نمایش الگوهای رنگی، بر هم خوردن تعادل رنگ نمایشگر و تصویری همانند آن چه که در ادامه مشاهده می کنید، اشاره کرد.

شنیده ها حاکی از این است که مشکل کارت گرافیک، بیشتر از همه در مدل 15 اینچی مک بوک پرو مجهز به تاچ بار و چیپ ARM Radeon Pro 460 مشاهده شده است. در این بین، تعداد محدودی کاربر نیز این مشکل را در مدل ۱۵ اینچی مجهز به چیپ های گرافیکی ARM Radeon Pro 455 و ARM Radeon Pro 450 و مدل 13 اینچی مجهز به کارت های گرافیک Intel Iris 540 و Intel Iris 550 گزارش داده اند.

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که این مشکل سخت افزایست و یا نرم افزاری، اما فشار زیاد بر روی کارت های گرافیک در حین کار می تواند یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی باشد. گفته می شود که این مشکل در بروزرسانی بعدی macOS Sierra برطرف خواهد شد.

اما تمام ماجرا به این جا ختم نمی شود و برخی کاربران نیز گلایه هایی را در خصوص بروز مشکل در حین فرآیند بوت مطرح کرده اند که اغلب در قسمت پایینی نمایشگر مشاهده می شود. گفته می شود که این مشکل با غیرفعال کردن قابلیت رمزگذاری دیسک FileVault 2 برطرف خواهد شد.

البته برخی مدل های 2011 الی 2013 مک بوک پرو نیز با چنین مشکلی مواجه بوده اند که بلافاصله با واکنش اپل همراه شد و با اجرای طرحی خاص، این مشکل را برطرف و خسارت های ناشی از آن را نیز به کاربران پرداخت کرد.

در خصوص مشکل جدید نیز باید گفت که قطعاً این گلایه ها به گوش کوپرتینویی ها رسیده، اما هنوز رسماً با واکنش و پاسخی همراه نبوده است. اما قطعاً در آینده ای نزدیک شاهد انتشار بیانیه ای از سوی این شرکت در خصوص اقدامات لازم برای رفع این مشکل خواهیم بود.

منبع: تک شات