مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کوالکام Philips Semiconductor را ۴۷ میلیارد دلار خرید

کوالکام برای تقویت مواضع خود در حوزه‌ی اینترنت اشیا و خودروهای هوشمند، کمپانی NXP یا همان Philips Semiconductor را تصاحب کرد.

با توجه به اینکه کوالکام در نظر دارد تا علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، امپراطوری خود را به حوزه‌های جدیدتری گسترش دهد، NXP را مال خود کرده تا از این طریق مواضع خود در دنیای اینترنت اشیا و خودروهای هوشمند را نیز تقویت کند. با وجود اینکه آخرین آمار ارائه شده نشان از ارزش بازار ۳۴ میلیارد دلاری NXP داشت، کوالکام این کمپانی را با پرداخت ۴۷ میلیارد دلار تصاحب کرده است. با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا، انقلاب در حوزه‌ی فناوری بیش از پیش نزدیک شده و خریدهای این چنینی نشان از این دارد که باید در آینده‌ی نزدیک شاهد تغییرات گسترده بود. با تصاحب NXP، کمپانی‌هایی که در نظر دارند تا محصولاتی نظیر لوازم خانگی، خودروها یا هر چیزی را به اینترنت متصل کنند، باید به سراغ کوالکام بروند.

به نظر می‌رسد پس از موفقیت در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، حال کوالکام در نظر دارد تا آینده را نیز مال خود کرده و حرف اول را در زمینه‌ی اینترنت اشیا بزند.

منبع: زومیت