مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هواوی میت ۹ پرو (Mate 9 Pro) با نمایشگر دو لبه خمیده و حسگر اثرانگشت در جلو

امسال وقت آن است که به فرمانروایی ۲ ساله سامسونگ بر دستگاه های لبه خمیده یا همان اج پایان داده شود و بالاخره منتظر معرفی دستگاه هایی با لبه خمیده و بدون برند سامسونگ باشیم. پس از شایعات می نوت ۲ شیائومی با نمایشگر دو لبه خمیده حالا هواوی نیز می خواهد یک نسخه Pro از فبلت  میت ۹ احتمالی که پنج شنبه هفته آتی باید منتظر آن باشیم، معرفی کند. با هواوی میت ۹ قبلا در ترنجی آشنا شدیم و حالا وقت آن است که @evleaks رندر با کیفیت تری از هواوی میت ۹ پرو منتشر کند.

هواوی میت ۹ با نمایشگر احتمالی ۶ اینچی و به رزلوشن FHD ارایه خواهد شد. در مدل پرو شاهد رزلوشن بیشتر یعنی QHD خواهیم بود و شاید ۰٫۱ اینچ اندازه کمتری داشته باشد، اما این ها تفاوت اصلی نیست، تفاوت اصلی در خمیده بودن دو لبه نمایشگر آن است، بله هواوی هم دستگاهی که به اصطلاح سامسونگ دوال اج خوانده می شود خواهد ساخت که رندر کامل آن را در تصویر زیر می بینید:

البته اگر کمی تیزبین تر باشید می بینید که هم جلوی دستگاه و هم پشت آن حسگر اثرانگشت دیده می شود

همانطور که می بینید رندر کلی تفاوت زیادی به مدل میت ۹ (Mate 9) ندارد و نمایشگر دو لبه خمیده آن جلب توجه می کند. البته اگر کمی تیزبین تر باشید می بینید که هم جلوی دستگاه و هم پشت آن حسگر اثرانگشت دیده می شود، اینجا مشخص است که یک ایرادی وجود دارد، یا رندر فیک است چرا که دکمه هوم بسیار شبیه به محصولات سامسونگ است و البته این نکته از دید ارایه دهنده رندر به دور مانده است. البته دو مورد دیگر نیز وجود دارد، اول اینکه هواوی مدت هاست لوگوی خود را در پنل جلو، زیر نمایشگر قرار می دهد و در رندر میت ۹ نیز اینطور بود و مورد دوم درباره رنگ پنل جلوست که در رندر میت ۹ مشکی عمیق تری بود اما اینجا مثل عادت سامسونگ و آنچه در نوت ۷ دیدیم، کمی روشن تر! در ضمت حتما توجه دارید که جک ۳٫۵ میلی متری هدفون نیز در بالای این رندر دیده نمی شود در حالی که در رندر میت ۹ وجود داشت.

 

رزلوشن بالای نمایشگر می تواند نوید ورود هواوی به دنیای VR یا همان واقعیت مجازی نیز باشد. مورد دیگری که شایعه شده است تفاوت بین نسخه سیستم عامل مدل Pro و معمولی می باشد، گفته شده که مدل Pro با سیستم عامل اندروید ۷ و مدل عادی با اندروید ۶ عرضه می شود که دلیل آن را دقیقا نمی توان فهمید اما شاید به پشتیبانی از Day Dream که برای واقعیت مجازی در اندروید ۷ در نظر گرفته شده است نیز باشد اما دلیل اندروید ۶ بودن مدل معمولی قابل هضم نیست!

منبع: ترنجی